Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

.NET för Pocket PC


highanddry

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har installerat Visual Studio .NET och sedemera också installerat smartDevice Extensions. Detta medför att jag kan köra en emulator samt även föra över applikationer via activesync till min Pocket PC. Dock verkar smart extensions vara en betaversion och fungerar inte riktigt som den skall. Är det någon som har några bra tips på websiter alt. böcker som behandlar utveckling av applikationer för Pocket PC via .NET? Snaba svar uppskattas...

Mvh /

HD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

1. Provat med att kolla M$ sajt för updateringar? Testat att manuellt kopiera över filerna till PocketPC'n? (Jag vart tvungen att göra det under eMbedded Visual Tools)

 

2. .Net ska vara identisk på alla platformar och vilken bok som helst för .Net ska fungera bra, det man bör tänka på är prestanda, skärmstorlek och hårdvara (CF Kort/Barcode läsare m.m.)

 

Mvh

Glenn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat uppdateringar. Det skall tydligen utvecklas device kits som de så snajdigt kallar dem, dock verkar det bara finnas ett whitepaper ang detta. I och med att det är en beta finns det idag inga uppdateringar så vitt jag vet. Men men, skall jaga vidare på bra information. Tnx.

 

//HD

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...