Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Kontakta oss så berättar vi mer"


Chakotay

Rekommendera Poster

Jag blir så sabla trött på många företags hemsidor där det egentligt står löjligt lite konkret om deras produkter, ja, i vissa fall fnns det INGA länkar alls som leder in till mer detaljerad information.

 

Istället kan det t.ex. stå: "Kontakta oss så berättar vi mer"

 

Det kan väl ändå inte vara så att det BARA är jag som väldans lätt tappar sugen då, och hellre struntar i den intetsägande hemsidan och hellre surfar vidare?

 

Varför är många företagssidor så informationsfattiga?

 

Är de helt enkelt för lata för att ge ordentlig information?

 

Är de kvar i något gammalt det-är-dyrt-att-annonsera-tänkande - här gäller det att skriva minsta möjliga?

 

Är de rädda för att öppet visa vad de har och vad det kostar - kanske rädda för jämförelser?

 

Vill de kanska "tvinga" en att ringa istället, så att de tror sig lättare kunna "snacka omkull en"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller definitivt med. Har de en bra hemsida så kan de slippa många supportfrågor och liknande, eller bara hänvisa till en viss sida på hemsidan.

 

Jag får klart ett dåligt intryck av företaget/produkten om de har en dålig eller inaktuell hemsida.

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen vet dom att dom inte är billigast och bäst och då är det "bra" att inte ge tillräckligt med information, så när man ringer så, precis som du säger, så hoppas dom snacka omkull en. Kan inte tänka mig nån annan anledning, lathet kanske?

Jag klassar såna företag som oseriösa direkt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...