Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Cellens innehål bryts trots "nowrap"


Gurra4

Rekommendera Poster

Jag har en tabell med definierad bredd. För att få alla kolumner utom den sista att enbart bli så breda som innehållet i dem kräver, så har jag gett dem bredden "1px" - då jag inte känner till något bättre sätt att åstadkomma detta. Utöver detta så har alla celler css-attributet {white-space: nowrap}

Det visar sig att i MSIE så respekteras inte "nowrap", utan varje ord hamnar på en enskild rad. I Mozilla funkar det däremot utmärkt. Beror detta på att {width: 1px} går dåligt ihop med {white-space: nowrap} ? Eller är det ett annat känt problem? Vad kan jag göra för att rätta till detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju använda dig av gammal HTML-standard, nämligen att lägga nowrap i <td>-taggen:

<td width="1" nowrap>Innehåll på en rad</td>

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, ja jag tror jag har kommit fram till att lösningen är att "vända på" begreppen.

Alltså att alla kolumner som ska ha minimal bredd får width:auto medans den som ska uppta "resten" sätts till width:100%

Även detta känns en aning fel, men det verkar inte som det finns någon css-standard för att sätta en bredd till "minimum".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...