Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

mp3 regler hit och dit


yoyo_wassup

Rekommendera Poster

Är det någon som vet hur det fungerar det här med mp3 lagarna?

Man får inte sprida upphovsrättskyddat material eller?

Vad händer om man åker fast?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får inte sprida upphovsrättskyddat material eller?

 

Naturligtvis är det inte tillåtet att sprida musik hur som helst.

 

Vad jag förstått det som så är det dock tillåtet att kopiera musik du själv köpt, och ge till "släkt & vänner".

 

Det är vad jag vet aldrig tillåtet att sprida upphovsrättskyddat material via Napsterliknande program eller via webbsidor.

 

Har för mig att det fanns ett fall, där en kille länkade till olika mp3-låtar på nätet. Han friades. Mycket märkligt anser jag.

 

Vad händer om man åker fast?
Fråga länsman...

 

->Mvh Yeppe<-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden flyttad till forumet Juridik, förhoppningsvis får du ännu fler bra svar här.

 

/Stefan, moderator för Webb allmänt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att länka till siter som har dem ute är inte olagligt utan det är ju de siterna som publicerar låtarna som får stå till svars i så fall.

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag förstått det som så är det dock tillåtet att kopiera musik du själv köpt, och ge till "släkt & vänner".

 

Finns tom en skatt som skall täcka detta. Varje gång du köper ett tomt kasettband, CD eller dyl så betalar du för alla som kan tänkas kopiera för eget bruk.

 

/David

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...där en kille länkade till olika mp3-låtar på nätet. Han friades. Mycket märkligt anser jag.

 

Vad är märkligt, att han blev åtalad eller att han friades?

 

Syftningen ligger på att han länkade till mp3-låtar. Han främjar ju uppenbarligen piratkopiering.

 

Vart någonstans låtarna ligger, eller vem som ser till att folk kan hitta dem på nätet, borde vara ointressant.

 

->Mvh Yeppe<-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...