Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken nalle ska man välja ???


Lars Hedberg

Rekommendera Poster

Helt rätt, 8850 = 8210 (enligt allt jag nu känner till). Det är bara designen och storlek som skiljer. 8850 har metalskal, lucka och blålysande display, medans 8210 inte har någon lucka, utbytbara skal och grönfärgad display.

 

Jag funderar på att ta en 8210, köpa ett extra skal, göra en snygg "Made by Nukeman" (Nukeman = jag) skal... Var ett par år sedan jag lackade sådana där saker, men det går säkert att återuppväcka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

Låter som om jag skulle gå o beställa en..

Racket, det är lite som "Pong" va? Styr man med "Navirollern" ? (Ser mig själv bli irriterad på folk som ringer när man håller på att slå personbästa)..

Spelade mycket snake på tjejens 6110 förut..

 

mvh

Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klas Karlsson

japp man styr upp och ned längs pingisbordet med navirollern och slår genom att trycka ned den.

 

Man kan variera var slagen hamnar genom att slå tidigare eller senare, ganska bra gjort faktiskt.

 

Snake II är implementerat på 7110, en utökning av snake bara med lita bättre grafik,ny banor, och bonusgrunkor att plocka upp.

 

Man kan faktiskt få tiden att gå ganska snabbt på tex. bussen eller tunnelbanan med spel i mobiltelefonen, så en helt onödig funktion är detfaktiskt ej...

 

Othello (reversi) är ett ganska ballt spel som också finns, min favorit efter "racket" :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller spel var 8210 en besvikelse: precis samma som finns på 51/61-serien. Förrutom att menyerna var animerade var det exakt samma struktur och innehåll, förrutom några få tillägg för röststyrning t ex.

Spelen på 7110 känns fräschare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

Nu har jag hursomhelst sällat mig till de "suckers" som står i kö för telefonen. Enligt försäljaren så skulle de få in 3-4 telefoner innan årsskiftet...och typ 70 pers stod i kö... tur att man redan har telefon..

 

mvh

Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Nu har det väl rasslat till hos återförsäljarna? Jag fick min 8210 23/12, och då var det till och med två ÅF som ringde på en gång (man måste ju sprida sina köplatser..:-)).

Trivs bar med den lilla tingesten. Väntar bara på nya skal eftersom det standard-röda som alla har från början är lite småtrist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

Nu kan man köra Snake2 på Nokias hemsida!

Faktiskt riktigt svårt på de högre svårighetsgraderna.

 

mvh

Erik

(Som ej ännu fått nån nalle)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...

Saffran/guld tonade skalet är en höjdare tycker jag.

 

Fast 8850 är ändå en mycket finare telefon än 8210,

den är väl den finaste just nu, möjligen med viss konkurrans

av motorola V3.

 

Så funderar du på telefon skall du ta 8850 före 8210.

 

8910i har förvisso färgskärm och nyare teknik. Men

utseendemässigt är den inte alls lika vacker.

 

 

//Vänligen Fallebring

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...