Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Prestandasänkning med fel kort?

Relativity

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar bara ifall någon vet ifall ljudkorten kan bli flaskhalsen i tex ett spel? Det är så att jag har en hyfsad bra dator men jag är inte nöjd över hur en del spel inte tycker om mitt ljudkort. När jag har ljudet på så kan en del spel börja hacka och utan så flyter det jättebra. En del spel tycker inte om mitt ljudkort för det stöder inte EAX. Jag AMD 1800+ XP med 256 MB DDR minne, Geforce 3 Ti200 64 Mb och med ett halvdant Soundblaster AudioPCI 128 ljudkort.

Jag har alla de senaste uppdateringarna till ljudkortet och grafikkortet.

Vad tror ni kan ljudkortet vara en flaskhals?

Ja. Det kan det, DirectX ljud del är den som är _sämst_ programerad och det kan som i mitt fall med ett SB Live! göra ca: 15-20fps med ljudet av eller på!

:-/

Hercules Fortissimo III, någon som provat kasta sitt sblive! mot detta och spelat BF'42? Funderar nästan på att prova... :9

--

.Weyland

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Hercules Fortissimo III, är detta ett bra kort? Vad är det ungefärliga priset på det. Har inte riktigt lust att lägga ut 1500 för ett ljudkort. Ska nämligen uppgradera med en extra hårddisk på 120 gig. Så ni tror att ett dåligt ljudkort kan göra så att jag får dålig prestanda. Ska kanske skaffa mig ett nytt. Har ni några förslag på andra ljudkort som är kanon?

600-700 kronor på datorbutiken, vilket är anledningen till att jag är intresserad - då jag bara hört enormt goda omdömen om Fortissimo II och Gametheater XP.

Kollade just in Fortissimo III, men den har lite mer funktioner än vad jag behöver. Jag har bara 2 datorhögtalare, men Fortissimo II kanske räcker om den finns att köpa någonstans.

Inga andra kort ni rekommenderar att jag ska köpa.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...