Just nu i M3-nätverket
Jump to content

USE

Hakinger

Recommended Posts

United States of Europe, hur låter det? EUs framtidkonvent ska idag lägga fram försla om att döpa om EU till ovanstående, samtidigt lägger man fram förslag om att USE ska ha en president som väljs på 5 år. Jag för min del har aldrig tvivlat på att EU i förlängningen syftar på att bli en nation. Frågan är om det är så bra. Visst finns det många fördelar, men vad blir priset vi får betala?

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=71040&previousRenderType=6

[inlägget ändrat 2002-10-28 14:33:58 av Pentti H]

Glenn Larsson

USE... ok, de ska klona USA. Direkta misstanken blir att en del större företag får mera makt och individerna (väljarna) får mindre, korruptionen blir värre och så vidare; fast å andra sidan blir USE en större marknad än USA (antal konsumenter) vilket faktiskt KAN leda till lägre priser (inte det där B-S'et som EU inte införlivades till oss konsumenter)

Om USE skapas, så tycker jag att hårda restriktioner på politiskt utövande och lobbyism ifrån stora företags sida ska förbjudas; någon wannabe demokrati som endast bryr sig om företagandet (som USA) vill inte jag bo i.

Visserligen vill jag bli företagare och ser gärna mer satsningar på (små!) företagandet, men jag är först i förstahand miljö/libreralist/demokrat.

Förövrigt tycker jag att MPAA/RIAA borde förstöras. (Delenda MPAA/RIAA)

Mvh

Glenn

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...