Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Backup


Jonas15

Rekommendera Poster

Hej

Jag skulle behöva lite tips om backup till min Exchange server.

Jag har en 5,5 som körs på en nt4 .

 

Jag undrar lite om hur man bäst gör hela backuper på alla användare i fall servern helt går sönder.

Jag undrar även hur man tar backup så man kan få tillbaka enskilda e-postbrev eller kontakter, både i privata postlådorna och i gemensamma mappar.

 

Jag har Bakupexec 8,0 på en filserver bredvid.

Jag har även en bandstation i exchange datorn men inget program till den.

 

Har ni några bra funderingar både vad som gäller pris/använbarhet.

 

/jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp och installera BackupExec Agent för Exchange!

Sen kan du markera vad du vill backa upp i ett separat Exchange-urval. Kom ihåg att avmarkera på filnivå, eftersom det inte går att backa upp en Exchangeserver på filnivå.

 

I manualen har du instruktioner hur du räddar enskilda användare etc.

 

//Seb

 

- Min nya förbättrade signatur, Ultra Plus. Minst 3 ggr bättre än tidigare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Tack för informationen. Ska titta mer på veritas sida.

 

En snab fråga, om jag vill köra en restore kan jag då leta mig ner bland epost brev och kontakter till en enda specifik objekt och återställa det ??

 

/jonas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det du efterfrågar är möjligheten till s.k brick-level backup som är backup av enskilda objekt. Detta klarar alltså, som redan skrivits, Backup Exec alldeles utmärkt.

Du ska dock vara medveten om att vissa människor skyr brick-level backup som pesten, då återställandet av enskilda objekt kan (vid väldigt sällsynta tillfällen) förstöra Exchange databasen och skapa en hel del problem. Personligen har jag dock aldrig haft några problem och använder det jämt och ständigt.

 

Ett alternativ till brick-level backup, eller också ett komplement, är att ställa upp tiden för "item retension time" på både privata och publika databasen. Det innebär att raderade objekt inte tas bort permanent förrän den bestämda tiden (t.e.x 30 dagar) har gått. På så vis slipper du hålla på och mickla med backupband varje gång någon klantig användare tar bort ett mail av misstag, och kan istället snabbt och enkelt återskapa mailet direkt från Outlook.

 

Mvh

 

J.B

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...