Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vi får aldrig bredband


Blindbock

Rekommendera Poster

Enda nödlösning till fast uppkoppling är sattelit för 16 000kr + 800kr/månad. Funderar på att dela det på fyra hushåll med 100-400 meters mellanrum. Är det någon som har en idé om hur man kunde lösa detta med hjälp av trådlöst nätverk. Annars får jag väll flytta in till stan för här 2,5 mil utanför Borås verkar Telia mm tro att vi bara är intresserade av att odla potatis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är illa för oss på landet. Själv bor jag ca 3 km ifrån en by med powernets bredband vilket inte har räckvidd nog att nå oss samtidigt som Telia inte vill komma till byn bara för powernet är här.

 

I vilket fall som helst borde du skippa satelitbredbandet och flytta i stället.

För det ligger ju på ca 400 kbit/s nerströms och 140 kbit/s uppströms å det blir inte mycket ändå per person. Plus att har man satelitbredband får man en ping på 400 å det är inte så bra heller...

 

/Henrik

 

---------------------

Snart är jag ikapp dig Weyland...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har löst det med satellit-uppkoppling från Swepet.

Det var ju bara att ge upp möjligheten att få bredband på annat sätt (bor oxå på landet).

På Swepet fick jag betala 2000 kr för PCI-kort + parabol och det kostar sen 395 kr/mån för 512 kb. Nackdelen är ju att man får betala den vanliga teletaxan för den tid man är uppkopplad...men vad gör man inte..

 

www.swepet.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...