Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Raderde inlägg


yeppe

Rekommendera Poster

Hej!

 

Om man skrivit ett inlägg, och det flyttas eller raderas av en moderator så har man, vad jag vet, ingen aning om var det tagit vägen.

 

Råkade ut för detta igår, då jag svarade på ett inlägg. Idag när jag skulle se om det hänt något så kan jag inte finna tråden. Den finns inte ens med bland mina senaste inlägg, så därför antar jag att det raderats, av för mig okänd, anledning.

 

Det kan naturligtvis skrivits olagliga/olämpliga saker i tråden efter mig, och detta är anlednigen till att det raderats. Om så är fallet ska tråden naturligtvis bort.

 

Den aktuella tråden var skriven i forumet "Mp3". Där är det "TicoRoman (Almir)" som är moderator, men han har inte varit inloggad under tiden tråden raderats. Men det finns kanske fler som får/kan modifera inläggen?

 

Med anledning av detta efterlyser jag en funktion, där ett e-mail skickas till de som varit aktiva i en tråd, om tråden flyttas eller raderas. Där kan det då framgå vart en tråd flyttats, eller bara att den raderats. Då vet man hur det ligger till.

 

->Mvh Yeppe<-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med.

Som moderator har jag själv känt en liten oro över att användare kanske "tappar bort" sina inlägg om man flyttar det till ett annat forum.

I de fall det har varit möjligt har jag skickat ett mail till den berörde, men det är ju inget krav att visa sin mailadress i presentationen.

 

\\Anp

 

- Varför göra det idag, det du skulle gjort igår?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa vore att ha ett eget forum: Flyttade & bortagna. Där man postar de flyttar och ev. bortagna inlägg/trådar. På så sätt blir det lätt för alla att ha överblick över vad som hänt med inläggen.

 

Att ta bort en hel tråd måste väl vara en mycket extrem åtgärd. Dvs nån har brutit mot reglerna på idg och ska väl få en varning i så fall.

 

Jag tror att alla vinner på att ha hanteringen så öppen som möjligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ta bort en hel tråd måste väl vara en mycket extrem åtgärd.

Nja... De trådar jag tagit bort är korspostningar som filtret missat och värvningsförsök till MLM. Dvs de trådar som tas bort helt är klart befogade åtgärder.

 

Ett forum där man skriver om flyttade trådar verkar struligt... Bättre att göra som jag (och de flesta moderatorer?) gör när jag flyttar en tråd. Jag gör ett inlägg i tråden där jag talar om vart och varför tråden flyttas. På så sätt får alla som bevkara tråden info om vart den tar vägen.

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there’s no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt samma fråga med samma svar, av samma person, har åter igen dykt upp i forumet "Mp3".

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=352272

 

Är det okej med den frågan nu, men inte innan? Eller raderades tråden av okända makter? :) Eller var det p.g.a. ett inlägg jag aldrig han se?

 

Tänk vad bra det varit med ett e-mail! Då hade man vetat vart tråden tagit vägen!

 

->Mvh Yeppe<-

 

[inlägget ändrat 2002-10-28 15:46:59 av yeppe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...