Gunnar Posted December 7, 1999 Share Posted December 7, 1999 Min CD-ROM spelare har slutat att starta skivor som har Autorun. Jag hittar ingen knapp för att få igång autostart. Kan det ha hänt något i Bios? Varken min CD-spelare eller brännaren reagerar för Autorun. Jag har Win98 och jag har inte haft några stora "datafel" på länge!! /gunnar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klös Posted December 8, 1999 Share Posted December 8, 1999 Det är inget som har med BIOS att göra men det är nån liten ruta nånstans som skall markeras/avmarkeras kommer inte ihåg var men jag ska kolla upp det tills senare, återkommer om jag hittar var den lilla rutan är...... /F.Sundström Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quicksilver Posted December 8, 1999 Share Posted December 8, 1999 Om du har kontrollpanelstillägget "TweakUI" installerat (från Micro$oft) finns rutan under "Paranoia" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicrosoft Posted December 8, 1999 Share Posted December 8, 1999 Högerklicka på "den här datorn" och välj egenskaper. Gå in på fliken "enhetshanteraren" och "CD-ROM". Dubbelklicka på cd-spelaren och gå in under fliken "inställningar" och kryssa i rutan för "meddelande om diskinmatning". Niklas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.