Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

LF Connection Keeper spökar


Starre

Rekommendera Poster

Hej alla!

 

Jag använder ComHem InternetCable för surfning. På värddatorn i mitt LAN har jag LF Connection Keeper. Har nu upptäckt att jag kan surfa trots att LF indikerar att jag är offline.

 

Vad kan detta bero på?

Kan det vara Microsoft Internet-anslutningsdelare som sköter uppkopplingen istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Du råkar inte ha två LF igång samtisigt. Jag råkade fummla till det med LF så att det alltid startades två varav bara den ena syntes.

 

 

/Neox -(Patrik J)

”Gravitation can not be held responsible for people falling in love”
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade pågående program genom att trycka Ctrl+Alt+Delete men hittade bara ett LF.

 

Kan ligga dolt och köras i alla fall?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Jag såg den genom att rycka på Ctrl+Alt+Del så den körs nog inte dolt.

 

/Neox -(Patrik J)

”Gravitation can not be held responsible for people falling in love”
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Då kan den teorin avskrivas.

 

Tror du det kan vara Microsoft Internet-anslutningsdelning som sköter om uppkopplingen istället?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett alternativ till LF, som du säkert redan känner till, IC Login som också är "gjort" för Comhem Internet Cable:

 

http://iclogin.sourceforge.net/

 

Men känner jag dig rätt så vill du säkert lösa ditt problem med LF i första hand.

 

Ang. felrutan som kommer upp, tryck på backstegstangenten så kommer i bästa fall inläggsrutan tillbaka, med den skrivna texten. Bara att kopiera och klistra in i ny besvara-ruta.

 

/Max

 

[inlägget ändrat 2002-10-26 20:37:59 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... Ska det egentligen vara så kompilcerat, ett sånt där program?

 

När min far skaffade ADSL så märkte jag ju ganska snart (eftersom jag fick installera det åt honom) att man när man slog på datorn fick skicka användarnamn och lösenord till Telias webbserver för att kunna använda internet.

 

Därför skrev jag snabbt ihop ett litet enkelt program som kort och gott tar innehållet i en angiven fil och skickar den till angivet ställe på internet. Jag skapade en fil som innehöll användarnamn och lösenord och angav att det skulle skickas till Telia varje gång man startade datorn. Sen dess har det inte varit några problem.

 

I och för sig låter han väl inte datorn stå påslagen när han inte använder den, så om Telia kastar ut en efter någon timeout så har ju inte han märkt det.

 

Men hur som helst, man kan ladda ner programmet (6 kB) tillsammans med instruktioner här: http://www.tydal.nu/telia.zip

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men känner jag dig rätt så vill du säkert lösa ditt problem med LF i första hand.

 

Hehe! Jo, gärna. Om det nu är möjligt vill säga :) Tack för tipset om det andra programmet.

 

Ang. felrutan som kommer upp, tryck på backstegstangenten så kommer i bästa fall inläggsrutan tillbaka, med den skrivna texten. Bara att kopiera och klistra in i ny besvara-ruta.

 

Jag försökte gå bakåt men texten var borta.

 

[inlägget ändrat 2002-10-26 21:33:25 av Starre]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar för =allt=. Men om det är samma inställningar vet jag inte. Förmodligen är det väl det, men du kan ju testa.

 

Inställningarna för Telia följer med i zip-filen. Du behöver bara fylla i ditt användarnamn och lösenord.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska ge den en chans. Tack för en även i övrigt bra hemsida!

 

[inlägget ändrat 2002-10-26 21:56:31 av Starre]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...