Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kodak DC280 = prisvärd?!


Petta77

Rekommendera Poster

Tja!

Har fått ett erbjudande om att få köpa en Kodak DC280 Digitalkamera för 2000 kr. Kan inte så mycket om digitalkameror men vet att den har några år på nacken iaf. Är den värd att köpas eller ska man då hellre spara ihop lite mer pengar och köpa en ny istället?

 

Tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kameran är absolut inte värd 2000 spänn. Idag finns det mycket bättre digitalkameror för ett bra pris.

 

Kolla in http://www.cyberphoto.se och köp en kamera i åtminstone 4000 klassen så blir du kanske nöjd, lite beroende på vad du ska göra med kameran förstås.

 

Som kompaktkamera har jag hört mycket gott om Canons Ixus modeller, själv föredrar jag att kunna mixtra mer med mina bilder, dvs ställa in ljus, bländare o annat skoj, för det ändamålet är Fuji FinePix S602z ett bra alternativ, omän lite dyrare än 2000:-

 

--

Some say I am crazy..but the Voices in my head disagree...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl bara fylla på med ett tips till. Har nyligen köpt en Sony Cyber Shot P51. Kostar runt 3500:- och har fått bra omdömmen i test. Själv är jag kanonnöjd. Mycket enkel att använda samtidigt som det finns goda möjligheter att mixtra själv med inställningarna.

 

MVH// Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...