Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behövs nätverksklienten, egentligen?


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Hejsan!

 

Experimenterar lite. Jag har Comhem Internet Cabel och har inga direkta problem, men ibland flyger experimentlustan i mig :)

 

Igår rök Klient för Microsoft Nätverk i min nätverkskonf. Ärligt talat förstår jag inte vad den gör där, för att den verkar mera ha med ett eventuellt internt nätverk att göra. Verkar inte ha något med internet att göra. Jag har ännu inget internt nätverk hemma.

 

I Startmenyn stod "Logga ut Stefan Eklinder" men det har inget med internet och Comhems logginsida att göra. Nu är den där "Logga ut..." borta och Startmenyn lite smalare.

 

Jag är inte hej på nätverk, men jag förstår inte varför man ska ha den där klienten när den inte har någon som helst funktion. Det funkar precis lika bra utan. Sedan är det ju den som ställer till strul för folk med att man logga in innan Windows startar. Fick hur många träffar som helst på det problemet när jag sökte på Eforum.

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

If you can’t make it, fake it.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Igår rök Klient för Microsoft Nätverk i min nätverkskonf. Ärligt talat förstår jag inte vad den gör där, för att den verkar mera ha med ett eventuellt internt nätverk att göra."

Stefan,

 

Jag har gjort precis som dig, eller rättare sagt aldrig brytt mig om att installera "Klient för Microsoft ätverk" eftersom min dator inte ingår i något nätverk. Någon inloggningsruta har jag heller inte lyckats få. Skulle kännas märkligt att behöva logga in på sin egen dator.

 

/Max

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Maratonmannen!

 

Tack för svar!

 

Skulle kännas märkligt att behöva logga in på sin egen dator.

 

Ja, jag tycker också att det känns lite märkligt att behöva logga in på sin egen dator.

 

Den klienten verkar strula mer än vad den gör nytta.

 

---

/Stefan Eklinder

 

If you can’t make it, fake it.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett svagt minne av att den behövdes för att användarnamn och lösenord skulle sparas permanent vid uppringd anslutning.

Inloggningen i själva datorn satte man till en användare och inget lösen så visade den sig inte mer. Har jag fel eller ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har helt rätt!

 

 

==Coleburn==

 

--------------------

”It takes a lot of knowledge to

really mess something up!”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Charon!

 

Har ett svagt minne av att den behövdes för att användarnamn och lösenord skulle sparas permanent vid uppringd anslutning.

 

Det kan säkert stämma...

 

Jag har kabelmodem där man loggar in via Comhems hemsida. En för övrigt urtrist sida som ersatts av IDG.se ;)

 

Tack vare LF Connection Keeper!

 

---

/Stefan Eklinder

 

If you can’t make it, fake it.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...