Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Kan man ta bort system filerna?

Sallah2

Recommended Posts

Hejsan hoj!

Jag installerade ett demo program som heter "Selingua". Ja vad ska man säga, med programmet lär man sig att prata(stava) olika språk och sånt. NU till frågan: eftersom att det var ett demo så efter 30 dagar tog det slut. I c:windows/system/ finns det filer som installerades när jag installerade programmet, frågan: om jag delete dom så borde jag kunna installera om programmet och få 30 NYA dagar?

Filerna heter: Comcat.dll och msflxgrd.ocx

hoppas någon kan svara! vore schyst!!

tack å hej!

-Patrik Johansson-

Dessa filer har ingenting med 30dagars begränsningen att göra då de är så kallade runtime filer för programmet.

De behövs när programmet är programmerat i Visual Basic.

När det gäller 30dagars spärren ligger nog den i registret.

/Neox -(Patrik J)

”Gravitation can not be held responsible for people falling in love”
- citat av Albert Einstein

Stefan B Karlsson

Jag känner programmeraren som gjort programmet. Vill du att jag ska fråga henne?

;-)

mvh /

Stefan Karlsson

ITmaskinen.se

Stefan B Karlsson

Om du gillar programmet så kan du göra programmeraren en tjänst och betala 150 kronor. Då får du uppdateringar och 1500 extra ord att leka med.

Du tror väl inte att alla programmerare lever på luft?

mvh /

Stefan Karlsson

ITmaskinen.se

> Ställ tillbaka klockan så är det

> löst. :)

Det har de faktiskt tänkt på. Men sen tänkte de inte så mycket längre.

Det var inte svårt att "knäcka", för det fanns ingen säkerhet. Bara en hemlighet som inte ens var dold.

Jag hoppas det är något de har hittat på själv så de inte har köpt/fått funktionen av någon annan.

Men nåja, jag är ju inte intresserad av programmet som sådant och förmodligen är väl inte efterfrågan så stor bland dem med liknande kunskaper. Fast det skulle ta mig max två minuter att skriva ett program som vem som helst kan använda för att ta bort tidsbegränsningen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...