Just nu i M3-nätverket
Jump to content

dlink eller 3com

x20

Recommended Posts

Hej jag funderar på att köpa en nya gateway har tidigare haft en netgear.

Jag undrar om jag skall välja en 3com eller en dlink.

Dom funktioner jag vill ha är nat samt att det finns stöd för dmz och detta fungerar.

Någon som har några bra erfarenher eller tips?

Jag har under en längre tid använt mig av en DI-804 och har inget att klaga på. Funderar på att byta till en DI-604 nu eftersom jag vill åt fdx på WAN-porten. (Sen har den ju en mycket fräschare design) Har faktiskt aldrig haft problem med d-link produkter

[inlägget ändrat 2002-10-27 22:00:49 av kryptic]

Tänk på att det är rätt sällan ethernetporten på adsl- och kabelmodemen stöder full duplex.

\\Anp

- Varför göra det idag, det du skulle gjort igår?

Christian Wallin

En grej att fundera på är också "througput", dvs hur mycket klarar burken av att skyffla. Tidigare modeller av D-Link klarade endast 5megg har jag läst. Dvs har man BBB så e det inget hit. Jag vet inte hur det är med nay D-Link eller 3COM, men det skulle iaf jag undersöka närmare!

• 4 weeks later...

WAN-porten är den port dit du kopplar ditt ADSL modem och dylikt. Som du kanske listat ut från tidigare inlägg är det inte så viktigt att den stödjer full duplex på en ADSL-uppkoppling, men när man börjar använda 10-megabits uppkopplingar kanske man kan märka en viss slöhet, men jag vet inte så noga =)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...