Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alternativ sökväg?


goalie31

Rekommendera Poster

Hej

Finns det alternativa sökvägar till Outlook Express dbx filer?

Jag får "åtkomst nekad" i min personliga mapp under "dokuments and settings"...

Tack på förhand...///Olle W.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen T.

Varför jag vill?

Windows kraschade på en partition. Jag gjorde en ominstallation som inte ville fullföljas...

Då installerade jag om OS på en annan partition. Kommer nu in i windows och kan se C i utforskaren men jag får "åtkomst nekad" på min personliga mapp under "documents and settings"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minns att jag sett liknande inlägg tidigare här; att vid nyinstallation har man ej rättigheter att läsa gamla användarfiler.

 

Kan bara hoppas att någon annan kan hjälpa dig, för jag vet ej hur man löser det. Finns säkert någon bra sida hos Microsoft som berättar hur man gör.

 

För framtida hjälpares skull kontrollerar jag: Krypterade du datat på hos din gamla användare?

 

 

/T

 

 

[inlägget ändrat 2002-10-25 11:11:43 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej "nop4e71"

Tack för din hjälp...men... det funkar inte..

Jag följer "manualen"..1. H-klickar och väljer egenskaper. 2. Det finns bara 3 flikar "Allmänt", "Dela ut" och "Anpassa". Ingen "Security". Under "Allmänt" fliken finns ett "Avancerat" alternativ. Men under den finns ingen "Ägar/Owner" flik.

Så jag kommer bara till punkt 2, sedan är det stopp...!!! Är det stopp hos dig också... Tacksam för svar...///Olle W.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej T....

När jag markerar "Dela ut den här mappen" och klickar "Verkställ" så...ja gissa "Ett fel uppstod vid ett försök att dela ut Mitt Namn. Åtkomst nekad. Den delade resursen skapades inte"

Nu e' re' tungt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du göra följande?

Dubbelklicka på Den här datorn

Gå in under menyn Verktyg->Mappalternativ...

Under fliken fildelning, se till så att Använd förenklad fildelning (under Filer och mappar) inte är ikyssad.

Har du NTFS på din partition (och det borde du, annars borde du redan komma åt alla filer) så ska du nu ha en flik som heter Säkerhet när du visar egenskaper för filer och mappar.

/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FANTASTISKT.... det funkade... Faan va' ni e' bra... Tack Tack Tusen Tack

 

En grej till bara... mina OE .dbx filer borde väl också finnas där nånstans? Eller?

Kan inte hitta dom...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...