Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Internet inloggning

RasmusKarlsson

Recommended Posts

RasmusKarlsson

Jag har internet via comhem (0,5mb) undrar om man kan göra så att man automatiskt kopplas upp till nätet vid start av datorn med sina inloggningsuppgifter (endast en gång, sedan automatiskt vid start av datorn), utan något program typ LFconnection utan med XP:s egna inställningar eller program? Någon som vet?

MVH

-Patrik Johansson-

Vad är det för fel på LF Connection Keeper? Fungarar utmärkt för mig på Com Hem.

/Neox -(Patrik J)

”Gravitation can not be held responsible for people falling in love”
- citat av Albert Einstein

RasmusKarlsson

Jo det funkar bra men det blir ett program mindre att ha igång. Varför inte uttnytja XP:s funktioner så man slipper massa extra program som tar massa minne.

Har för mig att jag fått upp det några gånger att skriva in användarnamn och lösen. Men har inte hittat hur jag får fram detta igen, det var en ren slump.

-Patrik Johansson-

Vad har du fått upp?

/Neox -(Patrik J)

”Gravitation can not be held responsible for people falling in love”
- citat av Albert Einstein

RasmusKarlsson

En blå ruta som har med internet inloggning att göra där den ber en mata in anvnamn o lösen osv. borde vara vid kontrollpanelen nånstans eller vid internet inställningar, men har fått upp det av ren slump när jag höllt på med att dela en internet anslutning på 2 datorer i nätverk.

Martin Karlsson

*angry voice on*

Jodå, det är en trevlig funktion som heter PPPoE och fungerar inte här då Telia inte använder den standarden som de flesta andra ISP gör nu förtiden. Det vore trevligt att bara använda sin gateway för uppkoppling men nejdå det skall inte gå så lätt inte.

*angry voice off*

RasmusKarlsson

Tack för infon

, det var det jag letade efter. Så här skapar du en bredbandsanslutning med PPPoE (Point-to-Point Protocol over Ethernet)

Öppna Nätverksanslutningar.

Klicka på guiden Ny anslutning under Vanliga uppgifter och sedan på Nästa.

Klicka på Anslut till Internet och sedan på Nästa.

Klicka på Installera min anslutning manuellt och sedan på Nästa.

Klicka på Anslut med en bredbandsanslutning som kräver ett användarnamn och ett lösenord.

Följ instruktionerna i guiden Ny anslutning och ange informationen från din Internet-leverantör.

Obs!

Du öppnar Nätverksanslutningar genom att klicka på Start, klicka på Kontrollpanelen och sedan dubbelklicka på Nätverksanslutningar.

När jag följer denna guide o kommer hit (vill prova) (Klicka på Anslut med en bredbandsanslutning som kräver ett användarnamn och ett lösenord.) , så kan jag inte välja alternativet, kan det bero på att jag endast har tcp/ip installerat?

Ska prova lite olika alternativ.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...