Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IBM hårddisk?


ditte

Rekommendera Poster

Det är ju så mycket snack om vilket märke på hårddisk man ska ha och inte ha. Har hört att man absolut inte ska köpa IBM för att de pajjar efter ett år. Vad är era erfarenheter i frågan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För egen del har jag inte ett ont ord att säga om IBM:s diskar. Har kört deras 75, 60 och 120-serie. Inga problem what so ever. Har datorn igång över 12 timmar per dag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en 40 Gb IBM, 60GXP-serie (?) sedan ca 14 månader och än har den inte pajjat. Den har snurrat många timmar...

 

 

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har haft två stycken IBM 60 GXP (40 Gig) och båda har krachat! Vet iofs inte om dom nya (120 GXP) är bättre...hur som helst bytte jag märke....

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har haft två IBM-diskar som båda funkade bra, men nu har jag bytt ut dem mot Seagate som är betydligt tystare.

 

/Niklas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hafft min ibm 60gxp 60 gb i 9+ månader och jag kan säga det enda problemet är att den är full nu (alltså inga problem alls) jag är jättenöjd med den. Den är tysst snabb och bara, ja bra! Jag har oxo på min dator hela dagarna o den levererar alltid. jag skulle nog snarare rekomendera ibm hdds (jag har dock hört att det existerar vissa serier som är buggiga) men vet man bra om vilka serier det är så är det lungt. jag kan mycket väl tänka mig att det är som xl-dennis har skrivit. om du jämnför ibms hdds med alla dom andra så ligger faktiskt ibms hdds bäst till.

 

mvh / sonny

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...