Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Antivirusprogram


janeee1

Rekommendera Poster

Hejs!

Jag ska skaffa ett antivirusprogram till ett kontor med endast en dator. Internetåtkomst sker via modem. På datorn finns ett par tunga Hoogia-program. Jag är tacksam för förslag på lämpligt antivirusprogram.

 

Tjenis!

/Falcon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill föreslå två program som jag tycker är bra:

¤ F-Secure Antivirus - bäst för nätverk

¤ Norton Antivirus - bäst för persondatorer

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följande är mina favoriter:

 

NOD32 - snabbt, påverkar inte prestandan mycket

 

Kaspersky Anti-Virus - dagliga uppdateringar, väldigt bra på att packa upp filer, och bakdörrar/trojaner

 

F-Secure - som Kristianstad sa, har fördelar i stora nätverk.

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Är det någon av er Kristoffer & Anders eller någon annan där ute i "etern", som har erfarenheter av Telias antivirustjänst. Bra eller dåligt?

 

Kostnaden är i alla fall 30 :-/mån.

 

/Falcon

 

[inlägget ändrat 2002-10-24 17:45:30 av Falcon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia använder väl F-Secure nu för tiden har jag för mig (det var Panda förut om jag minns rätt).

 

F-Secure som antivirusprogram fungerar väl. Prismässigt så ligger väl Telias erbjudande på samma nivå som andra antivirusprogram.

 

På antivirusföretagens hemsidor har de demoversioner av programmen. Prova gärna några olika innan du bestämmer dig. Det är egentligen ingen STÖRRE skillnad mellan antalet virus de hittar. Prova som sagt några olika, och välj det som fungerar smidigast/snabbast/enklast för dig.

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...