Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Smidigt fax-program


Tomas A

Rekommendera Poster

Man kanske är lite ute och cycklar, men jag undrar vilket faxprogram jag skall välja till min PC.

 

Jag kör PC med OS ME men snart kommer jag nog använda med XP.

Jag har fast lina för internet men behöver skicka fax via modemet. För det behöver jag ett faxprogram som enkelt kan köra ut fax enligt ett schema. Kan någon ge mig förslag på lämpligt. Med för och nackdelar.

 

Tacksam för hjälp!

 

// Tomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Kan någon ge mig förslag på lämpligt."

Har man Norton SystemWorks 2002 Professional Edition (ca. 1300:-), så ingår WinFax Basic Edition. Övriga program: AntiVirus, Clean Sweap, Utilities, Ghost och GoBack personal edition (Roxio).

 

Köpte Norton SystemWorks 2003 Professional Edition (1404:-) i dag, men där finns inte WinFax med.

 

/Max

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loggade just in för att ställa samma fråga. Har själv nyligen letat runt en hel del på nätet efter ett bra billigt/gratis fax-program som är smidigt och använda. Mina krav har varit att det ska gå och importera sidor/filer från tex. word/excel och sedan förhandsgranska innan man skickar iväg. Hittade till slut WinFax Pro, men priset är inte är speciellt tilltalande. Har även provat att installera XP:s eget faxprogram (Faxtjänst), men det visade sig vara riktigt uselt. Om 27 dagara går mitt shareware ut - Hjälp !

 

/Galzig

------------------------------------------------

If it happens to you, it’s YOUR fault!

 

[inlägget ändrat 2002-10-23 21:23:20 av Galzig]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst ja, jag borde kolla upp faxlösningar för ett par mindre kontor med ett trettiotal datorer. Någon som har erfarenhet av en smidig lösning som eventuellt är bra integrerat med outlook/exchange? Hur är onlinetjänsten som outlook tipsar om? (verkar dyr, å hur är sverigestödet)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan bara reommendera RightFax som vi kör på jobbet (ca 20 datorer). Bra integrering i exchange/outlook.

 

 

.Morpheus II

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...