Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

The Buyers Guide


Stålis

Rekommendera Poster

Ville bara påminna om den här listan för att (om överhuvudtaget möjligt) få tillbaka den bästa prisguiden:

 

http://www.petitiononline.com/Buyers/petition.html

 

Åtminstone jag använde den för att hitta de billigaste grafikkorten, så den var ju ett stort hjälpmedel för oss konsumenter, inte minst för att en del återförsäljare tar ut fantasipriser. Och är man inte insatt är det lätt att bli blåst.

 

Den bästa prisguiden är väl nu kelkoo.se? Eller finns det fler man kan använda (pricerunner är ju kass och minipris verkar inte i drift)? Kanske en sida med länkar till återförsäljare så att man åtminstone själv kan leta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är pricerunner kass, tycker själv att den funkar ok? På kelkoo hittar jag ingen kategori för datorkomponenter, tex minne, moderkort, processor, det finns det ju på priceunner...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske var lite hastig i omdömet, jag har faktiskt inte använt Pricerunner sedan jag hittade TBG.

 

Men min personliga, subjektiva, uppfattning är att en prisagent ska visa priserna på marknaden, det är ju själva affärsidén, annars är den inte användbar. Och när jag använde den och jämförde med ex vis Kelkoo eller TBG eller på egen hand surfade runt, kunde jag utan problem hitta priser som låg under, ibland långt under, 'lägsta pris' på Pricerunner, möjligtvis beroende på att de inte listade alla återförsäljare i alla kategorier. Jag kontaktade då en av dessa återförsäljare samt även Pricerunner för att påpeka det.

 

Från återförsäljaren fick jag ett omgående svar att även de hade påpekat detta för Pricerunner ett flertal gånger, men att ingen förändring hade skett, och att de inte heller hade fått någon förklaring. Från Pricerunner fick jag överhuvudtaget ingen reaktion. Så deras trovärdighet i mina ögon minskade radikalt efter det, speciellt som jag hittade TBG och inte behövde använda dem. Sista gången jag använde Pricerunner innan jag övergav dem var i januari någon gång. Kanske har de bättrat sig sedan dess, och listar fler återförsäljare, hoppas det.

 

[inlägget ändrat 2002-10-30 19:26:27 av Stålis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...