Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Bojkotta komplett.se

xyzz

Recommended Posts

De säljer trasiga 512M moduler ! Dessutom var det inte ens rätt märke som jag beställde.

Vad sur man blir på sådant här ! Kommer aldrig köpa en pinal till på komplett.

Det är möjligt, denna var det fel på i alla fall såvida inte memtest86 plötsligt ljuger.

Det började med att XP blåskärmade så fort jag satte i det, testade ominstallation och fick massa kopierings fel från cd:n.

Då körde jag memtest86 och den stod bara och rasslade fel hela tiden, har aldrig sett nåt liknande.

Köper man större än 256M borde en seriös datahandel testa minnerna först innan de skickar dem !

Det är ganska ofta fel på minnen enligt mina erfarenheter. De blir så lätt skadade av t.ex. statisk elektricitet. Jag räknar alltid med det kan vara fel på dom när jag köper minnen.

Sen att de skickar fel grejer är lite trist...

Köper man större än 256M borde en seriös datahandel testa minnerna först innan de skickar dem !

Haha, neh - en mindre datorhandlare möjligtvis - hur ska en större kunna testa alla minnen de skickar ut? Det går juh på garantin, bara att reklamera om de är trasiga... å självklart händer det.

Du kanske fick mina standardminnen? Fick ett twinmos trots att jag inte valde att beställa twinmos, inget fel i det iofs :]

--

.Weyland

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Kompletts standardminnen är TwinMos :)

Mvk K Arne S

Vad fanns före datorn? Predatorn...

Minnen är en sån där grej som jag aldrig skulle köpa på nätet, just för att det är för mycket jobb med returer och tjafs om det skulle vara fel på dom.

Visserligen är det lite dyrare att handla i butik, men man slipper en massa strul.

Kompletts standardminnen är TwinMos :)

Hehe, jo jag har upptäckt det.. men sist jag beställde kunde man beställa både 'standard' och specificerat 'twinmos' för till synes lite olika priser... :)

--

.Weyland

Hmmm, jag beställde original minnen och fick TwinMos.

Ni säger att det är standard alltså ?

Med andra ord fick jag både fel märke och dessutom standardminne när jag beställt orginal minne.

Visst kunde jag reklamerat modulen, om jag inte haft så häftigt humör :-( den gick visst i två bitar ;-)

[inlägget ändrat 2002-10-22 23:19:38 av XyZz]

Är inte twinmos originalminne då? Eller är det en annan tillverkare av själva modulen? Jag såg mest på det som att jag beställde standard men fick (om än inte berömt?) original ;)

Fläckfria är iaf alla mina twinmosmoduler ifrån komplett - överklockningsvänliga, och samtliga sväljer hårdaste timings utan problem oxå, trots att de bara är specade till cl2.5 för ddr.

--

.Weyland

[inlägget ändrat 2002-10-22 23:23:05 av Weyland]

Ok,

Det är faktiskt första gången någonsin jag fått trasiga moduler, blir extra sur därför att jag brukar hålla mig till 256M moduler men köpte en 512M nu och naturligtvis ska det vara fel på den då :-(

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...