Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Joey/Qtek


Tobbe2

Rekommendera Poster

Någon som redan har hunnit testa Joey eller Qtek 1010 som den verkar heta i Sverige? Går i köptankar men funderar på om man kanske skulle vänta på SonyEricsoons P800 eller vad Compaq/HP kommer att kontra med. Lutar nog mer åt Qtek än P800 då jag nog föredrar mer tonvikt på handdatorn än telefonen.

Vad tycker ni är det bara en snuskigt dyr leksak eller det optimala hjälpmedlet?

/Tobbe2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan !!

 

Joey Vs P800 !!!

 

Joey´s fördelar

* PocketPC2002 Phone Editon (om nu Microsofts produkter kan ses som någon fördel...hehe)

* Många program, som Tex MSN, ICQ, Snes emulator, Pocket Divx, mpeg, mp3

* Utbyggnads möjligheter med MMC tror jag och SD minnen.

 

 

Nackdelar på Joey

- Batteritiden

- Ingen Bluetooth.

- Hänger sig lätt, när man kör igång några program samtidigt.

_________________________________

 

Ericsson P800

 

Fördelar

+ Symbian OS(Stabilt)

+ Kamera (Ett måste på Krogen)

+ Kommer mer och mer program

+ Bluetooth

+ Memorystick utbyggnad

+ Ganska bra standby och man jämför med Pocket PC datorer som IPAQ mfl.

 

Nackdelar

- Programutbud

-

_________________________________

 

Själv kör jag med min LOOX + T68i + Vodafone GPRS = ICQ, MSN, Mail, Internet, DivX, mp3, m.m.

 

- Själv, skulle jag valt P800

Mobil.se - har testat Joey!

(http://www.mobil.se/tester/visa.asp?sid=2&id=431&cat=5)

 

Maila om du har frågor...

 

//Adam

 

Man-manager

Metropolitan Area Network - Manager

På svenska = Stadsnätsplanerare/Manager

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bör väl först påpekas att jag arbetar på cellstar som kommer distribuera Qtek i sverige.

 

Har kört Qtek(Joey) nu i drygt 1 månad och jag är väldigt nöjd. Förstår inte Adams klagomål på batteritiden, jag måste säga att jag är positivt överraskad. Kan utan problem använda den mycket en hel dag utan att ladda den, sedan klarar den utan problem en hel helg med normal användning. Den klarar ännu längre drifttid om man bara använder den som telefon.

Den har inte heller hängt sig särskilt lätt för mig, har hänt en gång, men det försvann när jag uppdaterade den med senaste mjukvaran (som Qtek kommer ha när den når butikerna inom kort)

 

Det roligaste med joey är kombinationen pocketpc/GPRS, gör att du t.ex. kan tjata med polarna via ICQ/MSN för en väldigt billig penning.

 

Jag kan erkänna att jag inte är så opartisk, men jag måste ändå säga att Qtek har imponerat på mig som IT-chef på cellstar.

 

/Fred Boström, Cellstar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som vill lästa tester av Qtek..

 

IDG's tidning M3 har även testat Qtek där den fick ett väldigt bra betyg.

 

/Fred Boström

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan

 

Batteritiden, det kanske var en "Beta" Joey jag fick testa i 2 veckor i såfall. Kul att höra att du är nöjd med din Qtek. När kommer Qtek ut på marknaden i sverige? säljas i butikerna. Priset kommer väl ligga högt eller? Jo, ICQ och MSN i Qtek faktiskt jättecoolt...via GPRS!!

Jag får väl byta ut min LOOX + min T68i mot en Qtek.....=o)

 

Vad tycker du om P800 annars då??

 

Ha det bra...

 

//Adam

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Qtek beräknas komma ut i butikerna under vecka 45. Priset kommer väl ligga på ca 10.000 kr inkl moms. Jämför man det med vad en mobil och en handdator kostar så tycker jag inte det är särskilt högt.

 

/Fred

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...