Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

8 frågor ... HJÄÄÄLP.


f0rz

Rekommendera Poster

Jag har några frågor. Hoppas ni kan hjälpa mig.

 

1. Jag vill ha fler än två hårddiskar i min dator hur grejar jag det? Vilka alternativ finns det?

 

2. Jag vill ha ett flyttbart lagringsmedia som kan lagra mer än 64Mb vad finns det för alternativ?

 

3. Jag vill att min dator ska vara som en hemmabioanläggning vad krävs för hårdvara och mjukvara för att jag ska kunna njuta av film på min tv hemma? Hur mycke skulle det kosta?

 

5. Vad ligger kostnaden för att ett datorföretag skall felsöka på en dator ägd av en privatperson?

 

6. Jag har en laser och en bläckstråleskrivare. Laserskrivaren använder jag till att skrva ut textdokument och bläckstråleskrivaren för bilder. Idagsläget får jag skifta mellan dem genom att flytta parallelkabeln vilket är en smula krångligt. Hur kan jag lösa problemet på ett billigt och smidigt sätt?

 

7. jag har två hårddiskar och vill köra två operativ. jag vill alltså ha möjhlighet att boota från valfri hårddisk. Jag har läst om en produkt som heter nick lock och den ska ge mig möjlighet att välja från vilken hårddisk jag läser in operativet? Vad kostar den mjukvaran?

 

 

8. Jag har en agfa snap scan (scanner) och den vägrar fungera under win XP. Va ä problemet?

 

 

 

TACK! // martin fors

HEjsan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Svar på fråga 2:

Har du en cdbrännare? Då kan du bränna på en cdrw skiva flera gånger.

Annars kan man ju tänkta sig en Thumbdrive eller liknande som fungerar så att du bara pluggar in den i USBporten så får du en "minihårddisk" automatiskt där.

Dessa finns upp till 256 mb om jag inte missminner mig.

Läs mer på ex http://www.thumbdrive.com

 

Svar på fråga 6

Du kan använda en

Elektronisk skrivaromkopplare så kan du bara välja skrivare och så sköter denna lilla manik resten. Kostar från cirka 150 kr.

 

 

/Neox -(Patrik J)

”Gravitation can not be held responsible for people falling in love”
- citat av Albert Einstein

 

[inlägget ändrat 2002-10-22 12:03:19 av Patrik J Johansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Jag vill ha ett flyttbart lagringsmedia som kan lagra mer än 64Mb vad finns det för alternativ?

 

externa enheter som IOmega ZIP (100, 250 och 700 MB tror jag den senaste var)& JAZ (1 resp 2 GB).

 

Thumbenheter med USB, 16-512 MB med priser därefter.

 

6. Jag har en laser och en bläckstråleskrivare. Laserskrivaren använder jag till att skrva ut textdokument och bläckstråleskrivaren för bilder. Idagsläget får jag skifta mellan dem genom att flytta parallelkabeln vilket är en smula krångligt. Hur kan jag lösa problemet på ett billigt och smidigt sätt?

 

har skrivarna inte USB så får du antingen köpa en switch (manuell eller automatisk) för parallell anslutning. Eller en parallellport till.

 

7. jag har två hårddiskar och vill köra två operativ. jag vill alltså ha möjhlighet att boota från valfri hårddisk. Jag har läst om en produkt som heter nick lock och den ska ge mig möjlighet att välja från vilken hårddisk jag läser in operativet? Vad kostar den mjukvaran?

 

Nicklock är ingen mjukvara utan en liten nyckelbrytare som växlar med två hårddiskar. Info: http://www.nicklock.com/

 

8. Jag har en agfa snap scan (scanner) och den vägrar fungera under win XP. Va ä problemet?

 

Drivrutinerna kanske, har du tittat på http://support.agfa.com ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Du kan ha 2 enheter (disk, cd etc) på varje IDE kanal/kabel. Har du redan 2 diskar + cd + brännare så är det fullt där. Överväg då att köpa extra controllerkort.

 

3. Lägg pengarna på en billig DVDspelare istället.

 

5. Tror du får svårt att få hem någon som gör det åt dig. Bättra att hitta en datorkunnig polare.

 

Förresten, vart tog fråga 4 vägen? ;-)

 

//Seb

 

- Min nya förbättrade signatur, Ultra Plus. Minst 3 ggr bättre än tidigare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...