Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

includeproblem.


mia_sr

Rekommendera Poster

Hej!

 

Rabblar mitt problem igen och hoppas på hjälp.

 

Jag har en webb som ligger på en server som inte klarar asp. Vi har därför hyrt in oss på ett webbhotell för att kunna lägga vissa asp-applikationer där.

Det får inte synas att man hamnar på en annan server.

Jag hade velat använda include föt att få in asp-applikationerna men det går tydligen inte att includera från en annan server (???)

Är det någon som har en annan lösning.

Har tänkt på frames med vill helst slippa på grund av policy.

 

/Mia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det går tydligen inte att includera från en annan server (???)

 

Korrekt. Det diskutterades flitigt i förra veckan. Tror tom det var du som frågade då?

 

 

För att du ska kunna inkludera på detta sätte, måste du ha tillgång till fil via ett filsystem. En lösning är att skapa ett VPN mellan servrarna, men den diskussionen får du ta med webhotellet...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om du kunde använda include, kommer det väl inte att fungera. #include körs innan asp-tolken, och det finns ju ingen asp-tolk på webbhotellet om jag förstod rätt.

Marigt, men det blir nog (i)frame för att få ihop det. Jag ser i alla fall ingen annan omedelbar lösning. (Du skulle kanske kunna skapa "proxysidor" på webbhotellet som snackade bakåt med sidorna på asp-servern, men det är dels pyssligt, dels kräver det någon form av scriptspråk på webbhotellet)

Kan du inte rycka hela site:n till den egna servern?

/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

www.essential.se

Hej!

 

Jag har löst liknande problem med hjälp av JavaScript.

Du gör helt enkelt din ASP-sida så att den genererar JavaScript istället för HTML (till exempel document.write('sak') ) och sen hänvisar du till filen med <script src="http://minserver/script_som_genererar_javascript.asp"></script>

 

Det är en omständig lösning, men ett bra sätt att köra ASP på en server som inte stöder det. Eller använda ASP på en server som inte stöder det, för körs gör det ju på en annan server.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...