Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem med Borland C++

Frill

Recommended Posts

Jag har ett litet problem som jag undrar över. På skolan har vi programmet Borland C++ 4.52 och det fungerar helt och hållet utmärkt. Jag tänkte att jag skulle ladda ner det programmet hemma så jag kunde jobba med programmeringskursen där också, men då hittade jag bara en nyare version nämligen 5.

Jag har märkt att i denna nya version måste man alltid välja "New/New Project" och sen välja ett projekt för att kunna programmera och då tillkommer även en s.k. def-fil som programmet vid kompileringen påstår att den inte hittar. Väljer jag dock att jag ska programmera ett Win 3.x-program istället för ett Win32-program fungerar det. Men vissa koder fungerar inte med Win3.x-alternativet.

Snälla hjälp mig, har även provat version 6 av programmet med samma resultat.

Det var ett par år sedan man jobbade med Borland C++ 5.02, men jag känner igen ditt problem. Jag har för mig att det var så att om man kryssat i att man ska använda .def-fil under Target Expert panelen->Advanced så läggs def-filen till i fillistan, varefter det är upp till dig att skapa den. Om man tar bort krysset i checkboxen så får man en slags default -.def-fil.

Jag tror det var så det låg till...är dock inte säker för det var ett par år sedan som sagt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...