Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webbhotell (ASP) + .com-domän under 1000:-


Kristianstad

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har gjort en hemsida i ASP som jag tänker lägga upp på internet. Av tidigare erfarenheter tänker jag inte lägga upp det på gratiswebhotell som till exempel Brinkster, för den klarar oftast inte av mer än en besökare åt gången.

¤ Jag vill kunna ha ASP + stöd för Accessdatabaser

¤ Jag vill ha minst 10MB utrymme

¤ Bra support, snabba servrar och den skall klara av relativt många besökare

¤ Billigt

 

Det webbhotell som jag i mina efterforskningar tycker verkar bäst är http://www.datakultur.com. Någon som har erfarenheter från Datakultur?

 

Jag vill ha ett .com-domän också. Hur gör jag då jag registrerar det?

 

Klarar jag mig under tusenlappen per år?

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du skrivit dina asp-sidor i för språk? Står juh att datakultur endast hanterar asp skriven i perl ;)

 

http://www.netintense.com - lägger 1600 om året på detta, suverän bandbredd och vaken support.

 

Domänen kan du registrera samtidigt med att du startar ett abb. på ett webbhotell å använda deras dns, vad dom tar för det är upp till dem förstås.

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skriver man ASP i Perl? :/

 

1600+700(domän) = 2300 kronor/år = för dyrt. Jag tycker inte det är värt pengarna, tyvärr...

 

En sak till som jag till min förfäran såg då jag surfade runt på Eforum. Jag har skrivit med ASP och Accessdatabaser. Klarar inte Accessdatabaser av 20 användare samtidigt? Vad gör man då?

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loopia helt klart, där har jag min sida och äru medlem i aspsidan.nu får du nog har jag för mig sql konto gratis. Supporten är skitbra, svarar typ direkt. De har oxå stöd för asp.net, php, accessdatabaser mm.

 

 

http://aspsidan.nu/

http://loopia.se/

 

/Henrik

 

---------------------

Snart är jag ikapp dig Weyland...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A de undrar jag åxå? Skriver man asp i perl om det nu går kan man ju lika gärna skriva direkt i perl. Men men du vet säker varu talar om...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog ingen risk att du får 20 samtidiga databasanrop, om du skrivit hyfsat bra å stänger ner anslutningen mellan varven ;p

 

Jag skulle varna för loopia då jag enbart har dåliga erfarenheter av dem, de svarar inte på helger, inte ens när deras servrar går ner och man felanmäler. Servrarna startas ofta om med 5-15min avbrott som följd. Dessutom är de bra på att tappa bort uppsägningsfax å skicka fortsatta fakturor tydligen ;)

 

ASP är ett sätt att kommunicera med webbservern istället för klienten, du kan väl i princip använda vilket scriptspråk du vill, vbscript, javascript, perl, whatever - men jag antog att du skrivit i vbscript, å då verkar inte datakultur passa så bra.

 

700 spänn för domänen lär juh vara för två år förresten.

[inlägget ändrat 2002-10-20 18:02:00 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag kan vara säker att använda ASP + Access och ändå ha massor med besökare som färdas snabbt genom sajten??

Läste om MySQL...

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror vad du menar med "massa"?

 

Om du beräknar hur långt ett anrop till databasen är vid en normal sidvisning. Säg för skojs skull att det tar 1 sekund (lol ;). Då betyder det förenklat att du kan ha 20 samtidiga besökare i sekunden, dvs som laddar sidan samtidigt. När sidan väl visats (eller rättare sagt när databasanslutningen stängts) finns det juh plats för en till som kan ladda sidan. Och får du 20 besökare i sekunden får man väl gratulera, för att inte tala om vilken vidrig kod eller slö server du har som tar en sekund på sig för anropet ;)

 

Den största delen av människa/datorinteraktion tenderar att bestå av att datorn väntar på människan ;)

 

--

.Weyland - är inte bra på så'nt här, utan skriver bara vad han själv tror - rätta honom gärna!

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra förklarat, Weyland!

 

Då har jag skrotat Datakultur och pga min ekonomi även Netintense! :)

Men, Loopia...! På deras hemida står det att de lanserat ett nytt system. Tror du det blivit bättre nu?

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loopia kommer ju sluta med gratis domäner vilket är - , såg det bara, tar du dem ändå kolla bara i avtalet jävligt noga.

 

Du borde ju ha bredband, varför kör du inte med egen server??

 

/Henrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en polare som kör med Loopia och han är väldigt nöjd. Särskilt med supporten. Nu har han iofs företagsabbonemang. Det är möjligt att supporten funkar bättre då...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde ju ha bredband, varför kör du inte med egen server??
Jo jag har "låtsatsbredband" (Telia ADSL). Men, det är alldeles för mycket jobb. Man måste ha datorn igång hela tiden och det har jag ingen möjlighet till...

 

Jag tror jag väljer Loopia. Är de bra i övrigt? Tillkommer det fler kostnader som de gömmer än

Startavgift: 295:- + moms

Månadspris: 66:- + moms

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citynetwork ska ju iof va bra, har iaf härlig bandbredd...

 

/Henrik

 

---------------------

Snart är jag ikapp dig Weyland...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...