Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ordfilter


PCsnubben

Rekommendera Poster

Hej,

Nån som vet om det finns nåt program som känner igen vissa ord (tangentbordskombinationer) och då genast raderar det ??

Användbart för mail, chat etc på Internetcafeer eller hemma där småbarn/tonåringar inte ska kunna skriva vissa ord, som tex adresser,telefonnummer,bankkontonr, kreditkortsnr eller "fula" ord mm.

Jag har letat, men inte hittat nåt renodlat sådant.

De enda jag hittat som eventuellt kan göra nåt liknande är de sk. barbvaktsprogrammen typ netnanny mm

Men jag är ute efter ett renoldlat program för att just känna igen och ta bort text omedelbart.

Nån borde kanske göra ett!!

Jag vet att det inte är lika svårt att göra ett för Win 95/98/Me, däremot är det värre med Win NT/2000/XP för att tangentbords och musdata hanteras olika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det går med vilka ord som helst men Norton Internet Security innehåller en "Privacy Control" där du kan lägga in tex kreditkorts nummer och addresser som den sedan inte tillåter eller tar bort ( vet inte exakt hur det funkar ):

 

"Norton™ Privacy Control

NEW! Prevents confidential information from being sent out without your knowledge through email, Microsoft Office attachments as well as instant messages and Web sites."

 

Dessutom innehåller den "Parental Control" där du kan förbjuda vissa sajter.

 

Bättre är väl att prata med familjen kanske ?

 

[inlägget ändrat 2002-10-20 11:07:15 av XyZz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det bäs att prata med familjen om det är där man vill ha lite koll.

Men det är ju ine alltid tonårsdöttra etc vill lyssna på goda råd.

Men jag tänkte även att det skulle gå att använda på tex ett InternetCafe, eller annat publikt ställe.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...