Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

trasig skärm?


salmo32

Rekommendera Poster

Jag fick hem min nya skärm i fredags, en LG 19" CRT 995FT men får inte upp någon bild på den. Verkar som om den inte går ur energisparläge. Har provat att koppla den till två olika datorer men får ingen bild på någon av dem. Jag får bild med andra skärmar så det är inget fel på grafikkort el. övrig hårdvara. Är den trasig eller har jag missat något väsentligt, den ska väl bara att plugga in som alla andra skärmar man haft förut. Skitjobbigt om man fått hem trasig 30 kg skärm som ska returneras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmmh, det borde fungera på en gång...

 

Kan du se BIOS på skärmen, eller förblir den svart även om du går in i BIOS? (sker i standard VGA läge vilket skärmen borde klara av/reagera på)

 

Testa även att starta datorn i felsäkert läge.

 

Annars - glapp i kabel? Någon konstig inställning i BIOS? Några spännande knappar att trycka på på fronten av skärmen?

 

Nä du jag vet inte. Låter som en bra idé att returnera den om inte det ovan ger något reslultat.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He, nej jag ser verkligen ingenting, inte bios inte något, svart..... Kan ju inte starta dator i felsäkert läge eftersom jag inte ser någonting innan det heller. Blir nog retur, som sagt jobbigt när man handlar dylika saker på nätet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...