Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Det snöar :o


Kristianstad

Rekommendera Poster

Jag vaknade för en halvtimme sedan och tittade ut ur mitt sovrumsfönster. Till min förvåning var marken vit!

 

Jag skriver detta inlägg i mitten av oktober och jag bor i Skåne. "Klimatet!? Hur är det fatt?".

Kan tilläggas att jag aldrig varit med om en vit jul...

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar tyvärr snöa nästan överallt. :( För ca 10 dagar sedan fick vi första snön i Västerås. Iofs så snöade det mitt i natten lite grann och allt var borta inom en timme ungefär. Just nu är det snöfritt, tack o lov. Iskallt är det däremot. :(

 

Skumt är det i alla fall. Det är för tidigt för snö. :(

 

 

Almir - Hatar vinter!!!

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tilläggas att jag aldrig varit med om en vit jul...

Lugn... Det är ju inte jul än på ett tag... ;-)

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there’s no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iskallt är det däremot.

Det är det även i Uppsala, -4,5 grader nu... Burrr. Törs inte tänka på att temperaturen troligen kommer sjunka betydligt innan våren kommer...

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Törs inte tänka på att temperaturen troligen kommer sjunka betydligt innan våren kommer...

Det verkar som att det kommer bli en hård vinter. :(

 

Typiskt att kylan ska komma just nu. Jag ska bila till DK i sluten av nästa vecka. :( Så jag får nog sätta på dubbdäck innan. Med min tur blir det säkert jättefint väder veckan efter fram till januari, o så får jag dras med bullriga dubbdäck på snöfritt väg (halkigt det oxå). :(

 

J-a vinter!

 

 

 

Almir - Får lust att flytta till en varm liten hydda, i Afrika nånstans, över vintern... :(

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snö här i sydväst också!

 

Övergick från regn till snö i natt. Nu snöar det som bara den.

 

Det lustiga är att träden fortfarande är ganska gröna. Passar inte ihop med snön!

 

Mvh Yeppe

Shortest Straw Has Been Pulled For You

/Metallica

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Än har den inte nått Tomelilla, men nu blir jag lite orolig. Är du säker på att det var snö;)

 

Mvk K Arne S

_______________________________________________

 

Vad fanns före datorn? Predatorn...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> J-a vinter!

 

Det är inget fel på vintern, finns inget som går upp mot en solig vinterdag med snö och ett par minus grader

 

Det är härligt :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Än har den inte nått Tomelilla, men nu blir jag lite orolig. Är du säker på att det var snö;)
Javisst är jag säker, men nu börjar det försvinna och det har övergått till snöblandat regn. Men fortfarande är det lite vitt på taken...

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

PS. Jag cyklade förresten från Kristianstad till Tomelilla i somras - vacker stad, men svår att hitta i... ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här i Blekinge vräker det ner just nu, får nog snart ut och skotta fram bilen...voine voine.

 

//Roger

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här i Borås började det snö runt midnatt och håller fortfarande på. Jag bedömmer att det har kommit 20-30 cm redan och det är fortfarande stora flinger som kommer.....

 

Man blir nog tvungen att bege sig ut och skotta ett par gånger innan dagen har gått :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Västerås
Uppsala
i sydväst
sthlm
Blekinge
Luleå
Borås

 

SLUTA!!!

 

Var 17 är min snö då? Jag har längtat sen i augusti!! De ända som har rätt att ha lite snö nu är lule. Snö i skåne, det är ju rent löjligt? VARFÖR snöar det inte här???

 

*suck*

 

(Ringer mamma. Snöar det i sundsvall åker jag direkt.)

 

 

(och ni får försöka ursäkta mina geografiska fördomar..)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart har vi snö i Sundsvall :)

 

Just nu råkar iof himlen vara klarblå men snön ligger på backen i ett litet fint lager, så mer lär nog komma :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"PS. Jag cyklade förresten från Kristianstad till Tomelilla i somras - vacker stad, men svår att hitta i... ;)"

Jag vet, det är det stora problemet i denna jättestad...

Om Tomelilla tätort är så vackert vet jag inte, men omgivningarna är bland de vackraste som jag har sett i Sverige, hela Österlen är fantastiskt vackert. Om ändå Stockholms skärgård legat i Hanöbukten, suck.

 

Mvk K Arne S

_______________________________________________

 

Vad fanns före datorn? Predatorn...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här i Borås började det snö runt midnatt och håller fortfarande på. Jag bedömmer att det har kommit 20-30 cm redan och det är fortfarande stora flinger som kommer.....
Affimative. ;)

http://hem.hldns.com/DSCN2419.JPG (för dem som vill se lite snö)

 

Hängde på vinterostarna i förmiddags å har varit ute å rastat både turbo och fyrhjulsdrift hela dan.. Bogserat å hjälpt till har jag gjort med. *stolt*

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö :: med dubbdäck, fyrhjulsdrift å snöplog. :)

http://hem.hldns.com/plog.jpg (Plogen)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra jobbat NoiseKiller, har själv bara varit och hjälpt till att få loss två bilar på gatan idag :)

 

Mätte snödjupet på gräsmattan för en liten stund sedan, 60 cm...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget fel på vintern, finns inget som går upp mot en solig vinterdag med snö och ett par minus grader

 

Håller med fullständigt!

 

Här i Linköping har det dock varken regnat eller snöat på en vecka. Det är dock ganska kallt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns inget som går upp mot en solig vinterdag med snö och ett par minus grader

Jag föredrar nog en solig sommardag utan snö och med MÅNGA plusgrader.

 

Det är härligare. ;)

 

 

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föredrar nog en solig sommardag utan snö och med MÅNGA plusgrader.

 

Jovisst - att gå med kortbyxor är undervart, men så kan man inte ha det hela året. Nu börjar jag drömma efter den perfekta vinterdagen: omkring minus fem grader. Gott om snör och en strålande sol. Samt perfekta isar på sjöarna...

 

I slutet av februari byts drömmen ut mot den om den underbara varma vårdagen då vinterns sandning är bortsopad från vägerna/cykelbanorna.

 

..

..

..

Varje årstid har sin dag. Den dagen man går och längtar efter.

 

Just nu väntar jag på kylan, isar, sol, snö. I den ordningen.

 

undrar bara vad man för i Stockholmstrakten i år? Snöglopp, nollgradigt, grått, skitigt... :(

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...