Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Usch för framfusiga försäljare...


Chakotay

Rekommendera Poster

Precis som jag förmodar att tusentals andra gör numer, gör jag i princip all research Internet-vägen när jag funderar på att köpa något lite dyrare nuförtiden.

 

Och mycket ofta står inte allt jag vill veta på resp firmas hemsida vilket lätt kan få mig att helt skippa tanken handla från den firman och istället söka efter någon mer informativ hemsida.

 

Men ibland händer det ändå att jag mailar och frågar om priser m.m..

 

Flera gånger har det resulterat i att någon från firman istället sökt mig på telefon, trots att jag varken lämnat mitt nummer eller adress - de har tydligen med ledning av min Sverige-unika namnkombination snokat reda på numret.

 

Det finns naturligtvis en orsak till att jag INTE ringt dem istället för att maila och jag INTE meddelat mitt nummer - jag ville inte bli uppringd, jag eftersträvade inte röstkontakt, jag ville ha skriftliga besked.

 

Jag tycker det är dålig stil med denna framfusighet, och man kan tänka vad kul det är om man planerar att överraska någon i familjen, och så ringer försäljaridioterna plötsligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också råkat ut för detta när jag skulle köpa en dator. Jag skickade en fråga med önskemål om lite utförligare teknisk specifikation rörande datorn som jag eventuellt skulle köpa.

 

Blev uppringd samma dag som jag skickade mejl.

 

(köpte dock datorn p.g.a. den var mycket prisvärd)

 

[inlägget ändrat 2002-10-18 16:45:37 av Starre]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väll skriva "svara endast via brev" eller nåt?!?!?

 

Eftersom email-adressen (plus mitt namn)är det enda jag ger dem, tycker jag att det skulle kännas mycket egendomligt att skriva så. :>

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får fråga lite stött varför de ringer och hur de fått tag på ditt telefonnummer och att du minsann aldrig kommer handla när de använder sånna stasimetoder...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chakotay,

Eftersom jag jobbar en aning med försäljning själv så försöker jag att se ditt "problem" från min sida. Framgångsrika företag måste "hugga" på allt. Den personliga kontakten slår ett mail med ljusår.... Jag förstår att detta kan upplevas som jobbigt när du vill hålla kontaktnivån på mailsidan, men företagen vill hålla en dialog på telesidan.

"Grunden till framgång är försäljning", tyvärr.....

Dannec

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkert...

Men om företaget "bara sitter med armarna i kors". Vad händer med fötetaget då?

"företaget" inte fötetaget......

Danne

 

[inlägget ändrat 2002-10-18 20:59:25 av Ghosten]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra vinkling 3l33t, självklart måste företaget det också så kunderna blir nyfikna, trots all har kunden tagit kontakten i detta fall..

Danne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hajade inte vad "NIX-telefon" var riktigt men sökte och fann info på bl.a. http://www.reklamfritt.nu/misc/news/bakgrund.asp

 

Ang "företag måste 'hugga' på allt" kommer jag att tänka på det gamla talesättet typ "ger man honom lillfingret tar han hela handen".

 

Jag tycker det ovälkomna påringadet känns lite som "hemfridsbrott".

Ska försöka med en liknelse: Ibland kan det på en firmas hemsida eller i deras utskickade katalog finnas email-adresser till (och ibland t.o.m. porträtt av) folk som jobbar där, men jag skulle aldrig kunna tänka mig att snoka rätt på deras privata telefonnummer och börja jaga dem där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

(kan inte låta bli...)

 

Chakotay skrev:

med ledning av min Sverige-unika namnkombination

 

Tja, du bör ju vara tämligen unik i den här delen av universum, men du lär ha en namne i den fjärde kvadranten tror jag. Och han är dessutom på väg hit.

 

(förlåt förlåt min humor är urkass förlåt)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mig,men prova att på ett korrekt sätta avvisa säljaren så fungerar det bra,numenar jag såklart inte att du på nått sätt gjort fel.

 

/Matte

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...