Just nu i M3-nätverket
Jump to content

spy

NEONZ

Recommended Posts

skulle villa ha lite råd om vilket program man ska använda jag skulle på typ en skolklass kunna använda ett program som scannade av nätvärket och vad som händer i det har hört om ett program som hetter "netxray" finns det fler ? eller något bättre program än det ? skulle även villa kunna få fram "skärmdumpar" på elevernas datorer tack på förhand

Va äre för fel på Netbus??

Sätter man lösen på patchen blir det ju jättebra. VNC är lite för kraftfullt enligt min mening när det bara gäller print screens...

/Henrik

---------------------

Snart är jag ikapp dig Weyland...

Omen att installera en VNC server på varje dator som tar massa kraft och utrymme och som syns är som att köra folkrace med en Viper. Om en elev märkaer att VNC finns på datorn kanske den inte gör dumma grejer så läraren inte kan ta honom. Netbus är ju lite svårare att upptäcka om man inte letar efter det...

/Henrik

---------------------

Att det tar lite väl mycket kraft köper jag men jag har ju svårt att tro att särskilt många elever, om ens någon, skulle inse vad den där lilla VNC-ikonen innebär :)

Jag hade insett det direkt. Så man ska nog inte använda det på elever över årskurs 6. Men men...

/Henrik

---------------------

Så man ska nog inte använda det på elever över årskurs 6

Förutsatte att det var elever på mellan- eller lågstadiet eftersom de skulle övervakas. :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...