Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Cyrixprocessorer


joacim bengtsson

Rekommendera Poster

joacim bengtsson

kan någon hjälpa mig,för jag börjar bli trött på den här djävla datorn.

den är inte ens ett år gammal och saknar AGP och och använder en processor som alla säger krånglar till grafokkort.ingen kan dock säga vad jag skall ha för kort för att det skall funka.

det är en cyrixMII 300 hz proc.W98.PCI plats

jag fick rekomendationen här att köpa ett voodoo2kort men jag kan inte hitta något till salu. har någon ett tips som dom vet funkar?

voodoo 2 eller 3 spelar ingen roll då det är till barnen.jag ger snart upp med att försöka köpa ett grafikkort till den här datorn. en handlare ville t.o.m sälja en ny dator till mig. det vill man ju gärna köpa när den man har endast är 10 månader gammal.TACK FÖR DET ON OFF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Mmm, känner igen det där. Jag har en kompis som har en Cyrix 300 med 48 M minne. Oxå köpt på OnOff. Den datorn har strulat sedan han köpte den och han har varit tvungen att lämna in den 4 ggr på lagning/felsökning mm. Den där datorn är alltså en riktig skitdator, och handlarna vet om det. Men men... (Kanske t.o.m. är en Packard Bell ;-)

 

Mitt råd... Köp en ny processor (rekomenderar amd) + nytt moderkort. Går på mellan 2000-4000 beroende på cpu-modell. Att sedan garantin går ut får man leva med. Du kommer ju knappast få en ny av OnOff... eller hur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...