Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Red Bull-kopia


Weyland

Rekommendera Poster

Hmm, hittade en lastpall med "energy drink Powerking" på willys (ja ;p häromveckan och provade en, eftersom de kostade 3:98+pant mot en red bull som går på 9:98 :) ...förväntade mig att den skulle smaka vidrigt, som alla billiga 'energidrycker' gör - men döm om min förvåning när den smakar i princip identiskt med svensk red bull! Wow, någon som har mera info om denna trevliga uppstickare? Typ om den är giftigare eller elakare eller vad? ;)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm får nog ta mig till Willys imorgon o testa. :)

 

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, lever fortfarande - efter tre burkar samma kväll. Får väl anses ok. Kan dock påpeka att det smakare lite skarpare, med lite mer sting, än vanlig red bull - men det är knappt märkbart - tog några burkar att inse, och det är inte vidrigt eller otrevligt :)

 

--

.Weyland - tummen upp ;)

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört rykten om att det skall vara farliga saker i burken. Skall inte blandas med sprit får att orka sitta framör datorn hela nätterna. Energidryckerna från gala östblocket som importeras till Sverige, vet ej om denna är därifrån, innehåller högre halter koffein och vissa tom spår av kokain. Energi får man nog, men till vilka följder...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört rykten om att det skall vara farliga saker i burken

 

Ja inte är det något som är bra för kroppen inte. Sedan om det är farligt det är en annan sak. Någon forskare upp i Umeå skulle visst undersöka just om Red Bull är farligt i samband med ex.v. alkohol eller fysisk ansträngning. Finns rapporter om enstaka dödsfall som tyder på det.

 

Jag är jag och jag undviker dessa drycker så gott jag kan. Föredrar en kopp kaffe om jag kan välja.

 

och energi för den delen. Som vardagsmotionär finner du en av de bästa energipåfyllningarna i att äta en banan och dricka ett glas mjölk. Bätte energi/salt balans i denna kombination än i de flesta av de vanliga energidryckerna. Bananen ger energi (korta sockerarter) och mjölken framförallt kalium som behövs för att musklerna ska kunna arbeta.

 

paragrafen ovan har väl egentligen inget med Red Bull att göra då RB inte är en dryck att man bör dricka vid fysisk aktivitet..

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...