Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Felmeddelanden stup i kvarten!


JANspeed

Rekommendera Poster

Är det bara jag som råkar ut för felmeddelanden hela tiden här på eforum. Oftast i samband med vad jag antar är rusningstider.

 

Det är fruktansvärt irriterande. Och när jag ska lämna en sån där felrapport så funkar inte det formuläret heller. Den enda positiva saken är att Eforum inte längre verkar deleta inlägget man skrivit när man trycker på Back.

 

Skärpning eforum. Dags att skaffa fler servrar eller nått.

 

/JANspeed

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du är inte ensam... tycker det händer hela tiden just nu... lite irriterande..

 

--

Some say I am crazy..but the Voices in my head disagree...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också stora problem. Det funkar knappt överhuvudtaget, får se om jag lyckas posta det här inlägget...

 

[update]

Jo, det lyckades, fantastiskt! ;)

 

[inlägget ändrat 2002-10-17 12:26:55 av SYS 64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem vid besök på http://www.idg.se, dock inte lika frekvent som det beskrivs här. Känns mera som om de har allmänna problem med sina servrar idag än ett specifikt problem med E-forum.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, alldeles nyssens så vart det "ett fel har uppstått" eller vad det stod och det har hänt också tidigare då och då.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror på att de inte testar sin site efter de gjort uppdateringar mm. En riktig lasttest har väl aldrig genomförts kan man tänka..

 

Gondor

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett fel har uppstått

Det har uppstått ett fel, vilket kan ha flera olika orsaker. För att kunna spåra och rätta till felet, är vi tacksamma om du vill meddela oss hur du använde sajten när felet uppstod. Skriv in din beskrivning i fältet nedan, och skicka in. Tack för att du bidrar till att IDG.se blir en bättre webbplats.

 

Tack för artigheten och varsågod - det är minsann inte ofta IDG välkomnar kritik... :-/

 

Och hur jag "använde sajten"?

 

Tja... jag försökte komma in på den...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du är på rätt spår, Gondor!

Se'n är det inte säkert att det är en bug, utan bara en vanlig ASP-feature...!?

ASP är väl inte känt för att tåla hög last?

 

//Lars

 

PS. Jag kopierar alltid texten i inlägget innan jag försöker skapa det. DS.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är inget nytt, det verkar vara en återkommande sjukdom med eforum.

 

Ca en gång var 6:e månad bryter det ut nån sorts epidemi med felmeddelande hela tiden.

 

Jag förutsätter att det är något de mixtrar med eller så har de slöa servrar som blir överbelastade.

 

Eller (hemska tanke) klantiga programerare.

 

Det faktum att det är en ASP felsida som poppar upp tyder ju på att det inte är servern som är överbelastad utan något annat.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...