Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

LG (GCE-8320B) CD-brännare


Ored

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en LG 32x10x40x (GCE-8320B) CD brännare som jag har lite problem med. Enligt LGs information om CD-brännaren som de har på sin hemsida är skrivhastigheten på brännaren 8x, 12x, 16x, 24, 32x.

 

Nu är det så att jag har stoppat denna CD brännare i en extern USB låda. Eftersom min USB låda gör så att CD brännare bara kan bränna i 4x hastighet undrar jag om det finns något ätt så att jag kan få brännaren att bara bränna i 4x hastighet? Jag vill alltså kunna välja 4x hastighet i tex Neroburn (som det är nu kan jag som lägst välja 8x)? Kanske finns det ett program som kan fixa detta?

 

MVH

 

Ored

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av vilken anledning har du gjort på det viset? Måste väl finnas nån 4-8x bättre begagnad till det ändamålet?

Fattar nada.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt :/

 

Har du testat bränna i 8x å se hur Nero å brännaren reagerar på bandbreddsproblemet? Hastigheten kanske ställs ner automatiskt åt dig ;)

 

Annars kan vi byta, jag har en 8x4x32 HP-brännare här .)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

[inlägget ändrat 2002-10-16 23:19:57 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tack för alla snabba svar. Det visade sig att det fungerade alldeles utmärkt att bränna Cdn med Nero Burn 5.5.9.14 som jag har.

 

Att jag hade problem var att jag hade Nero inställt på att bränna Disc-at-once. Om jag instället ställde in brännaren på att bränna med Disc-at-once/96 (som jag av en händelse råkade läsa på LGs hemsida att min brännare stödde) så fungerade det utmärkt. Nero säger också att bränningen startade på 8x (1200KB/s).

 

Någon som vet varför det var så? Vad är skillnaden på Disc-At-Once och Disc-At-Once/96?

 

MVH

 

Ored

 

[inlägget ändrat 2002-10-17 00:08:09 av Ored]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Anledningen till varför jag stoppade i LG CD-brännaren i USB lådan var att den förra CD-brännaren som satt däri var trasig (eller rättare sakt fick error om den skulle bränna CDn över 600MB). Jag köpte också brännaren billigt av en jag känner. Sedan ville jag kunna använda den både till Mac och PC och ibland kanske ta med den om det skulle behövas. Sedan har jag inte heller något (eller vet något) brännarprogram för PC som klarar av att bränna i formatet HFS eller HFS+.

 

MVH

 

Ored

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...