Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kabelinternet


Nisse

Rekommendera Poster

Hur mycket kostar det att ha kabelinternet? Hur snabbt är det? Kan vem som helst ha kabelinternet som har kabeltv? Finns det nån site där man ser vilka ställen som har kabelinternet? Hur mycket kostar det att få kabelinternet installerat? Vad behöver man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia har startat med kabel-internet i de 10 största städerna i Sverige. De lär också utvidga dessa 10 med resten av Sverige så småningom.

 

Det ska visst kosta cirka 150-200 kronor per månad med obegränsad uppkopplingstid.

 

Kostnaden för installation beror helt på, de stora bostadsföretagen installerar oftast den antennförstärkare och de nya antennuttagen som krävs för en billig penning jämfört med de mindre bostadsföretagen och bostadsföreningarna.

 

Enligt Telia skulle det kosta cirka 30.000 för att installera antennförstärkaren och nya antennuttag i vårat hus med 12 lägenheter. Men det är nog ett pris man får ta med en nypa salt eftersom det inte är Telia som gör installationen utan någon antennfirma som säkert saltar sin räkning.

 

Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle förorda Bredbandsbolaget.

De erbjuder 10 mbps anslutning

De tar 2000 kr per hushåll i installation och 200:- mån

Jag har Telia Internet Cable med 128 / 512 kbps

 

www.bredband.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Vill bara påpeka en sak.

Att Bredbandsbolaget säger att man kan köra i upp till 10Mbps betyder inte att det går så fort på internet. Däremot kan det betyda att du kan byta filer med dina grannar i den hastigheter, men även det tvivlar jag på.

Internet är tyävrr inte så snabbt som man vill önska. Men visst, det finns sidor som klarar av mycket höga överföringshastigheter, men dom är väldigt få!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...