Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Äkta 24-bitars och 6-kanaligt kort med spelstöd?


JOPS

Rekommendera Poster

Någon som kan rekommendera ett ljudkort som klarar recording/playback i 24-bitar med minst 6-kanaler, har en DSP man kan göra lite effekter med i hårdvara samt accelererar ljud-API'er för spel i Windows? Har inte hittat något än som verkar tillfredsställande och har allt det där samtidigt. Kanske SB Audigy2 kan vara lovande men det är väl inte ens släppt än? Proffskorten verkar inte särskilt anpassade för spel och budgetkorten verkar alltid brista på något. Några idéer? Vill helst inte behöva två kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kort klarar inte 24 bitars inspelning, inte med medföljande drivrutiner iaf...kanske att "kx-drivers" stödjer detta när kortet kommer...fast jag tror inte det...

 

Något kort som klarar både o spela in bra (musik) och spela upp många kanaler (6.1 - spel) tror jag inte finns...inte som klarar båd delarna bra iaf...jag tycker du ska satsa på 2 kort, så får du 2 kort som är bra på sin sak (musikinspelning respektive spel)...;)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förra veckan publicerade Computer Sweden en artikel, där de skriver att kortet kan spela in 24-bitarsljud. Dessutom är kortet THX-godkänt av Lucas Arts. Creative säljer också THX-godkända högtalare, Creative Megaworks:

 

http://computersweden.idg.se/ArticlePages/200210/11/20021011102108_CS388/20021011102108_CS388.dbp.asp

 

Ska bli spännande att få lyssna till detta paket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...