Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med första jacket...


...eric...

Rekommendera Poster

Jag har precis beställt telenordia adsl och när jag nu ska koppla in det så har jag vissa problem med att hitta det första jacket. enligt telenordias beskrivning så ska man för att hitta första jacekt sätta i splittern i det jacket som man tror är det första och sen pröva med en telefon i dom andra jacken och kolla om man får nån kopplingston. får man inte det i nått av dom andra så har man hittat första jacket. problemet är att när jag kopplar in splittern i ett jack (det som värkar vara det första på övervåningen) på övervåningen så har jag ingen ton i telefonerna där uppe men alla jack där nera funkar. och gör jag tvärt om och kopplar in den där nere i ett jack (det som värkar vara det första på nedervåningen) så blir det ingen ton i någon av de nedre jacken men alla på övervåningen funkar. kan det vara så att dom två första jacken är parallelkopplade (ett där uppe och ett där nere) och sen är resten seriekopplade. det som får mig att tro det är att om man lyfter på luren både på nedre våningen och på den övre så kan man höra vad den andra säger men det går inte att höra varandra på samma våning. några förslag på hur man löser detta...? eller kommer detta skpa något problem med min anslutning....?

 

e mycket tacksam för svar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inte nått annat jack nån stans som råkar vara huvudjacket?

 

Det "värsta" som kan hända är att adslmodemet tappar förbindelsen när nån tar upp luren för att ringa.

 

Om de två jacken är parallellkopplade borde det inte vara så svårt att koppla om det heller...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars är det ju så att lägger du av alla lurar samtidigt så är det den lur som fungerar som är förstatelefon, om allt är rätt kopplat, lite spring kan det bli, om du inte har hjälp av flera som kan kolla tillsammans med dig. Första jacket har också alltid inkablarna nertill, och för nästa jack kopplar man med dom övre skruvarna, du kan också kolla här.

 

http://www.kjelloco.se/kjellfakta/teleuttag/index.htm

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...