Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Win 2000 ang partitioner


Karlsson på taket

Rekommendera Poster

Karlsson på taket

Hej!

 

Jag har rensat hårddisken och har nu en partition som heter C: med NTFS filsystem (10GB).

 

Nu vill jag skapa en ny partition som är på 5GB.

 

I win 2000 hjälpen står det att man kan skapa/ändra partitioner via diskhanteraren om man är inloggad som administratör.

 

Jag har inte lyckats, frågan är, måste jag börja om från början och skapa rätt partitioner via installationen? Jag vet att det finns program för detta men jag tänkte att använda win.

 

Tacksam för svar!

Hälsar Emil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juppz, du kan inte ändra på partitioner som redan finns utan att innehållet på dem förstörs - såvida du inte tar till tredjepartsprogramvaror såsom Partition Magic som du antagligen tänkte på.

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor är din hårddisk? Om du har utrymme kvar efter den första 10 GB partitionen, så ska du kunna göra ytterligare partition.

Högerklicka på "Den här datorn" och välj "Hantera" och sedan "Diskhantering". Om du nu har utrymme efter de 10 GB så högerklicka där och du får upp en meny med möjlighet skapa partition eller vad det nu står.

 

Ser nu att Weyland redan svarat.

 

[inlägget ändrat 2002-10-16 18:31:23 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karlsson på taket

Hej! Jag har bara 10 GB att spela med, tyvärr!

 

Jag får väl köra ett ghost-program och sedan partitionera om disken, ser ingen annan utväg. Tack för svaret!

 

Hälsn Emil

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karlsson på taket

Tack Weyland!

Jag får köra ett ghostprogram och sedan partitionera om disken. Jag tänker inte att installera om allt som jag nu har lagt in.....

Hälsar Emil i ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...