Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

egenskaper


johan_gr

Rekommendera Poster

if(m_SB.cb && m_SB.lpb)

{

HWND hWnd = NULL;

LPSBinary lpSB = (LPSBinary) &m_SB;

hr = m_lpAdrBook->Details( (LPULONG) &hWnd,

NULL, NULL,

lpSB->cb,

(LPENTRYID) lpSB->lpb,

NULL, NULL,

NULL, 0);

int i=0;

}

 

Är en metod för att få upp egenskaper hos en viss person i adressboken (outlook). (LPENTRYID) lpSB->lpb är nån sorts pekare till just "en" viss person i adressboken. hur får man den att peka? hur sätter man den att peka på "just den jag vill ha" ex första personen i adressboken?

Kanske är en svår fråga? =)

Någon som har jobbat med det och har lite koll?

/Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig använt just den funktionen, men så här är det.

 

I Outlook så har allting ett unikt id, så kallat EntryId. Alla mail, mappar, kontaker, vad som än finns där har ett EntryID. Så att om du i details anger ett visst EntryId, så kommer du att antingen få tillbaka en post eller ingen alls om id:t inte finns. Så at du pekar ju ut din kontakt med hjälp av EntryId:t.

 

/Joakim

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå!

Tack för dina inlägg Jocke!

Vet du eller någon annan om det går att lägga till en ny person i adressboken utan att behöva gå via wab.exe, utan skapa ett eget program som matar in personer i adressboken. Försöker hitta nån bra bok (literatur) om hur MAPI mm fungerar men jag hittar ingen bra, Vet ni nån bra bok? (håller på med c++)

 

MVH

 

Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag svarade på ett annat inlägg du gjort:

 

"Finns inte så många, vet en, men är osäker på om den fortfarande trycks:

Inside MAPI

ISBN: 1-57231-312-9

Microsoft Press"

 

Det går ju att göra med MAPI, men det kräver en del kunskap om COM, och definitivt MAPI. Det är en rätt hög tröskel att komma in i MAPI, är fortfarande på väg upp själv, så att jag kan tyvärr inte hjälpa så mycket.

 

Är dock rätt osäker på om det går att använda MAPI till en wab adressbok, då MAPI bara stöds i Outlook, inte i Outlook Express (Tror jag).

 

/Joakim

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...