Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ntbackup.exe


mikester

Rekommendera Poster

Jag har en travan bandare i min server. Jag vill att det varje natt skall ske en backup till band. Det skall vara oberoende av vilket band som sitter i, alltså om tisdagsbandet sitter i på en fredag så skall det skrivas över. Även om jag mitt i veckan skickar in ett nytt band så skall den skriva på bandet. Hur löser jag det med ntbackup? Går det att lösa?

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skapa en backup användare enklast är om den har amdin behörighet.

ändra tjänsten för scheman under kontroll panelen för att starta det som det kontot du skapade.

 

skriv i consol läge sen:

 

at 23:00 /interactive /every:Friday "c:\mapp\backup.bat"

 

det säger åt at att starta scriptet backup.bat klockan 11 på kvällen varje fredag i sökvägen du skrev.

 

i det scriptet lägger du backup kommandot:

 

ntbackup backup c:\viktigmapp /hc:on /d "schemabckup"

 

det startat backupen på angiven mapp slår på hårdvaru komprimering och sätter namnet schemabckup på bandet.

 

är du osäker skriv:

 

at help

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar för svaret mmlen det var inte det jag var ute efter. Jobbuppläggning och schemahantering är inga problem utan det är själva bandhanteringen som jag vill komma ifrån.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Håller på med ett liknande problem just nu och har kommit fram till att det går att minska hanteringen av band. Det som måste göras är att registrera nya band i en media-pool. Det kommer man inte undan.

 

Men att få Ntbackup att skriva över det band som sitter i ska gå att göra genom att lägga till växeln /UM i kommandot.

 

Hoppas det hjälper dig en bit på vägen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...