Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

aaah, morsning!


Anp

Rekommendera Poster

Har bytt switchar på jobbet. Både för nätverk och skärmar. Och UPS också dessutom.

Så det var lika bra att rycka alla kablar och lägga i en stor hög och börja stoppa tillbaka. :)

Började 21.00 igår, klar runt 06.00 idag, så nu är jag hemma och skall äta frukost.

 

Höll mig vaken m.h.a. 2 snickers BIG och 2 Cola.

Känner mig fortfarande inte det minsta sömnig, får väl hoppas man slumrar till en stund iaf..

 

Och när man vaknar kommer man på vilka sladdar man glömde stoppa tillbaka ;)

Eller så står det 130 användare och bankar på dörren....

 

\\Anp

 

- Varför göra det inatt, det du skulle gjort igår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde samma sak för ett tag sen. Allt gick jättefint tills man upptäckte att min föregångare hade använt CAT3 kablar mellan jack och arbetsstation på flera ställen. Det gillade inte Cisco-switcharna....

 

 

 

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usha, cat3-kablage - det där råkade jag oxå ut för, skönt att komma fram till varför hälften av arbetsstationerna var instabila dock. Tydligen hade de bytt till en 100mbit-switch precis innan jag började, men inte kontrollerat kablaget ut till arbetsplatserna.. vissa värden var, ja.. sjuka :)

 

off--

Anp, välkommen till klubben, passerade 30h-strecket igår efter ett kodnings- å kommentarsmaraton under natten till tisdagen.. var inte ett dugg trött. Sovit 5 timmar inatt dock, skulle köra kajin till tåget, kom hem igen efter det å hade fått med mig fel nyckelknippa. Roligt! Not... å j-a hyresvärden 'har som policy' att inte låsa upp åt sina hyresgäster, spelade ingen roll att jag kunde åka till deras kontor å strypa receptionisten tydligen. Morr, nåja... så gick det med det tillfrisknandet *host*

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...