Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DVD-rippad film i W. media player


Olle*

Rekommendera Poster

Min nästa fråga ang. DVD-rippade filmer....fick ett felmeddelande i Windows Media player enl. följande när jag skulle spela upp en DVD-rippad film:

 

"De går inte spela upp filen. Filen kan ha formerats med en codec-enhet som inte stöds eller så har säkerhetsnivån för internet angetts för högt."

 

Säkerhetsnivån är bara glömma, de är kontrollerat....men eftersom jag inte håller på med multimedia särskilt ofta så har jag inte riktigt greppet på detta...är de nån där som är sjukligt bra på detta som vet vad de är för fel och som kan förklara så jag vet till nästa gång så uppskattas de väldigt...

 

//Olle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har själv skrivit vilket fel det är : "Filen kan ha formerats med en codec-enhet som inte stöds "

 

En Codec är det sätt som videosnutten är komprimerad på. Några vanliga är MPEG4 och DivX. En coded består av två delar : en Encoder (tillverkar komprimerad video) och en Decoder (läser komprimerad video och visar på skärmen). Den codec du använt när du rippade din DVD innehåller kanske bara Encoder-delen? Du måste ha Decodern också för att kunna se på filmen.

 

 

[inlägget ändrat 2002-10-15 23:54:28 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta hem en AC3, SVCD, DivX och Xvid decoder så har du allt du behöver. Nästan iallafall;)

 

//Robert

___________________________________

Det är inte lätt när det är svårt:)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt det här med alla codecs o så för det finns massa olika versioner.

Har testat massa olika det senaste dagarna men mitt tips är att du drar hem zoomplayer från www.divx-digest.com

så har du med codecs o filter i progget!

börja med det iaf..

skulle DET inte funka så tar vi det te möra.

 

mvh lord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag var inne och surfade som fan på den sidan men jag hittar ingenting. jag skulle vilja ladda ner zoomplayer eller powerdvd men jag hittar ingenting på sidorna.

nån som kan säga var man ska titta?

 

jag har mediaplayer 7 och jag har senaste divx men det är så många filmer jag laddar ner som jag inte kan titta på. man ser i mediaplayer att den försöker ladda ner någon codec men det funkar inte.

[inlägget ändrat 2002-10-16 18:21:34 av bmwjohan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nån som kan säga var man ska titta?

 

Kurs i grundläggande internetanvändning, del 1 - sökning:

I adressfältet till din webbläsare knackar du in http://www.google.com (eller klickar på länken här ovan), i det lilla fältet som nu visas mitt på sidan knackar du in det sökord du önskar veta mer om - i det här exemplet "zoomplayer". Klicka slutligen på knappen till höger om fältet, eller tryck enter. Grattis, du har nu passerat avsnitt 1 i grundläggande internetsurfning. I avsnitt 2 ska vi behandla DOS-attacker och hur du med en knapptryckning kan bli avstängd ifrån internet. Lycka till!

 

-

Vanliga Codecs utöver divx/mpeg4 är dels xvid och dels svcd/mpeg2 - den senare är licensbelagd och du behöver alltså köpa powerdvd eller motsvarande först.

 

XVID: http://www.filemirrors.com/search.src?file=XviD_Install.exe

 

Zoomplayer: http://www.simtel.net/pub/dl/60314.shtml

 

PowerDVD: http://www.gocyberlink.com/english/products/product_main.jsp?ProdId=28

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

[inlägget ändrat 2002-10-16 18:31:53 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kurs i grundläggande internetanvändning, del 1 - sökning:

I adressfältet till din webbläsare knackar du in http://www.google.com (eller klickar på länken här ovan), i det lilla fältet som nu visas mitt på sidan knackar du in det sökord du önskar veta mer om - i det här exemplet "zoomplayer". Klicka slutligen på knappen till höger om fältet, eller tryck enter. Grattis, du har nu passerat avsnitt 1 i grundläggande internetsurfning. I avsnitt 2 ska vi behandla DOS-attacker och hur du med en knapptryckning kan bli avstängd ifrån internet. Lycka till!

 

*LOL*

 

 

 

.Morpheus II

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ha ha.. jo jag kan ju söka på google. jag trodde att man kunde hitta alla dessa saker på sidan det refererades till ovan.

 

hur som helst så laddade jag ner xvid grejen och jävlar nu funkar det :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok nu är jag besviken...

 

visst nu funkar det att kolla på filmerna men datorn klarar inte av det. jag har en pentium II 400Mhz och när jag kollar på filmer så går dom ryckigt och ljuder hänger inte med.

filmer som funkade bra innan jag tog in divx5 och xvid rycker och har ljudfördröjning nu.

går det att göra något åt det?

förutom att köpa en snabbare dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...