Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Högtalare till soundblaster live 5?


Matte O

Rekommendera Poster

Kanske fel plats för inlägget men....Någon som kan tipsa om några bra högtalare till datorn? Ska köpa Soundblaster Live 5.1, har en AMD 850 mhz, 256 ddr minne, Geforce 2 mx 400...Kör win xp....

 

Spelar mycket mp3 och skulle vilja ha ett par bra högtalare så att man får hyfsat ljud på datorn. Ca 500-1000 kr... Något förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar mycket mp3 och skulle vilja ha ett par bra högtalare så att man får hyfsat ljud på datorn. Ca 500-1000 kr... Något förslag?

 

Creative Soundworks, tex den här modellen för 5.1 ljud och ca 1000kr:

 

http://uk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=250

 

Creatives division Cambridge, som ligger bakom tillverkningen, brukar få bra betyg för sina datorhögtalare sen länge. Har tyvärr inte lyssnat på dom själv, men det är just det du bör gå ut och göra...

 

./Blekis ®

powered by red hat 8.0

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte spelar mycket spel och DVD filmer så har du ingen större nytta av ett 5.1 system...satsa på en 2.1 modell i 1000 kr klassen ist...tycker jag...

 

Kom alltid ihåg att provlyssna innan du köper, det lönar sig...;)

 

Du kan oxå kolla om du hittar interesanta resencioner på testcentret.idg.se .

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en sladd för några tior och koppla in datorn till stereon (om du har en). Kommer att ge mycket bättre ljud än några plastiga skräphögtalare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är helt nöjd med mina gamla logitech soundman SR-30 - 4.1-högtalare, perfekta till spel och inte helt fel för musik heller för oss som har den riktiga ljudanläggningen i biorummet (vdn på lumumba hade ett par S-20 iaf ;)

 

699 på elgiganten...

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...