Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem med "servicepacket" till IE 6

bba

Recommended Posts

Någon mer än jag som har haft problem med "servicepacket" (Sp1) till IE 6 som kom nyligen?

När jag uppgraderar (från IE 6) så fryses alla

länkar man klickar på som skall öppnas i nya fönster, även om man "tvångsöppnar" i nytt fönster.

Jag har fått det problemet på båda mina datorer där jag installerat detta.

Provade att ta bort IE med ett avinstallationsprog och installera om med ett frächt ie 6 från microsofts hemsida, men det funkade ej. Däremot funkade det om jag tog bort ie och installerade om w98se (eftersom jag trodde att felet kunde ligga i Windows) över det gamla så att ie 5 installerades. Har inte vågat prova ännu vad som händer när man uppgraderar men jag misstänker att det blir samma sak igen.

Jag kör W98se sv.

Vore intressant att höra om fler har haft samma problem?

Mm, har hänt ett par gånger under win2k har jag för mig... det som förmodligen hänt (om det är samma som jag upplevt) är att windows scriptmotor tvärdött, installera om den ifrån microsoft.com löser problemet enkelt dock - sök på windows scripting engine eller liknande.

--

.Weyland

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

• 2 weeks later...

Dåligt med svar så jag försöker vidareutveckla detta.

Det nya fönstret öppnas alltså men förblir blankt och låses, går endast att stänga. Jag har nu provat med att uppgradera till IE 5.5 eller IE 6 men ingendera fungerar, vare sig från windows update eller sep. CD. Verkar som om jag är förvisad till ver 5.0 (som inte funkar bra ihop med vissa sidor tex. Nordnets börshandel) eller en format c: och total ominstallation. Ingen som har något tips att komma med?

Jag har installerat alla andra serviceuppdateringar utom IE5.5sp2 & 6sp1) via windows update. Verkar som om något inte är kompatibelt? Det konstiga är ju att jag körde IE 6 innan problemen började och jag har det fortfarande kvar på en av mina datorer (utan uppgradering till sp1) och det funkar bra.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...