Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Attach åt höger och vänster i NWAdmin


Anp

Rekommendera Poster

När jag håller på att fippla som bäst i NWAdmin är det i princip bara en sak som stör mig riktigt rejält.

NWAdmin får för sig att attacha till andra servrar för att hämta objektinfo när jag öppnar olika objekt i NDS:en.

 

Jag loggar in mot SERVER1 och mappar inte upp enheter mot andra servrar, jag är bara attachad till SERVER1.

Så startar jag NWAdmin och öppnar ex. ett applikationsobjekt och kollar därefter vilka servrar jag är attachade mot.

Då finns SERVER2 med i listan!

SERVER1 är dock fortfarande primär.

 

Och var värre är; när jag gör ändringar så verkar dessa skrivas till replikan på SERVER1.

Detta medför att jag kan härja som bäst (särskilt när man sitter och skapar ZEN-paket) och skriva ändringar till objekten, och sedan när jag öppnar och tittar på dem så har de inte fastnat. Tror man. Eftersom objektet hämtas från fel server.

Men väntar man några minuter på att NDS-replikan skall synkas så ploppar ändringarna fram så smått..

 

Alltså... HUUR får man NWAdmin att ge tusan i att attacha sig till SERVER2??

 

\\Anp

 

- Varför göra det idag, det du skulle gjort igår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ett känt 'fel', att nwadmin läser olika replikor.

 

Jag antar att du använder ZfD2, eftersom felet inte längre existerar i ZfD3 (då man endast använder ConsoleOne).

 

Enligt Novells TID 10054061 kan man använda en patch tillsammans med novellklient 4.7 / 4.71

(Funkar, har testat själv)

 

Om du däremot använder klient 4.8 eller senare funkar tydligen inte patchen, enligt TID 1006076:

 

Dev has indicated that this is a low priority defect and will not be fixed for Zen2 the solution is to upgrade to ZFD3

 

//Seb

 

- Min nya förbättrade signatur, Ultra Plus. Minst 3 ggr bättre än tidigare!

 

[inlägget ändrat 2002-10-15 10:38:16 av Seb S]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack, nu slipper man fundera.

Får se till att skaffa ZEN4 så småningom :)

 

\\Anp

 

- Varför göra det idag, det du skulle gjort igår?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vassego :-)

 

Ja, med Zen4 kan man slänga upp benen på skrivbordet och ändå vara en aktiv sysse.

 

Installerade Zen3.2 åt ett företag i vintras, och började med imaging.

Kombinera det med Pre-boot services som finns i Zen4, och WOL, så kan du installera om pc med en knapptryckning i ConsoleOne ;-)

 

//Seb

 

- Min nya förbättrade signatur, Ultra Plus. Minst 3 ggr bättre än tidigare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...