Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

iMac SUGER


Max

Rekommendera Poster

HUr skulleman ens komma på tanken att köpa en iMac.

 

1. Ingen diskettstation

2. Äcklig mus

3. Ful

 

Det finns även många fler saker som är värt att att klaga på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din åsikt är din åsikt men jag håller absolut inte med dej.

 

För det första: disketter är uråldriga tingestar som bara skräpar, är långsamma och inte kan ta mer än drygt en Mb. Diskettstationer och dess bihang behövs inte längre. Jag själv hatar alla dessa disketter och det eländiga meddelandet som kommer att filen är för stor för att kopieras till diskett.

 

2: Musen må vara, som nån uttryckte det, "puckad" men den har sin charm ändå. Den är unik! Ergonomiskt kanske den inte är den bästa men den duger.

 

3: Ful? På vad grundar du detta? Den ser ut som vilken kompakt dator som helst, med undantag för färgen. Men gillar du den inte så...

 

Den sista punkten är att du borde kanske ha vänt dej till den speciella sida som behandlar iMac. Men vill du ha krig så får du det säkert här också.

 

Mvh carl

 

PS Jag äger ingen iMac ännu men hoppas kunna köpa en snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

det var krig han ville ha så det ska nog vara i datorkrigsmappen...

men har du carl redan en mac? i så fall; köp ingen iMac! fixa en ordentlig G3a!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset! Kanske det blir en riktig G3:a nån gång men bara om jag vinner på lotto imorgon. Annars är jag rädd att jag måste vända mej till Datafynd eller nåt annat ställe för begagnade datisar.

 

Mvh Carl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han menade nog en ordentlig G3 Macintosh. Dvs, inte en iMac. Jag har ingen iMac, och jag tycker illa om den ändå, men det kan bero på att jag kategoriskt tycker illa om alla Macar. ;)

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMac marknadsförs som en internetdator. Verkar det då inte rimligt att de lite dyrare Macarna är till för de som är mer insatta och vill göra något vettigt med sin burk, och att iMacen mest bara finns, utan något speciellt syfte, förutom nätet (enligt vad jag har kommit fram till iaf.).

 

Och det där med det logiska tänkandet: Om någon säger "en ordentlig G3'a" och vi snackar om iMacen sen innan, då kan vissa av oss förstå att "en ordentlig G3'a" inte är iMacen, utan en annan G3 dator ur Apples sortiment. Inte så svårt att förstå, tycker jag iaf.

 

/per - som tycker väldigt mycket

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har jobbat på en Imac i ungefär tre månader.

 

Positivt:

Imacen är snabb, har bra mus och tangentbord, skarp och bra skärm, snygg design (det är i och för sig en smaksak) och den känns helt rätt: den är rapp. Inbyggt 100Base T-nätverkskort. Datorn startar betydligt snabbare än en vanlig G3-Mac, därför att startinstruktionerna ligger som programvara i systemmappen istället för i en ROM-krets på moderkortet, vilket annars är det vanliga på Macintosh.

 

Negativt:

Ingen scsi-anslutning, fläktarna är lite surrariga, hemskt smäckig cd-släde, på tok för lite internminne - endast 32 MB - och det är ett helsike att peta dit mer, om man inte är duktig med en skruvmejsel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Avundsjukan gröna ansikte tittar fram?"

 

Avundsjuk?? På vadå?

 

"Ringaktning och fördummande är det första de avundsjuka använder sig utav mot den/det de är avundsjuka mot."

 

Men om jag uppfattar personen som sådan, då håller jag det inte inne som vissa dnar kanske gjort. Jag vill inte påstå att jag är avundsjuk för det!

 

"Det verkar helt enkelt som ni är rädda för det som ser annorlunda ut."

 

Eller så tycker vi inte om det. Det finns faktist saker som vi inte tycker om, utan att vara rädda för det.

 

"Vad vi hör om iMac är ibland mycket lika som sades om Mac 1984."

 

Påminn mig! Vad sa man om Mac 1984???

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

jag köper inte en iMac bara för att den är blå, utan för att den inte uppfyller mina utbyggnadskrav.

om det kom en "riktig mac" (alltså en som man kan bygga ut, PCI, SCSI, USB + det som redan finns på iMac) som var blå eller grön eller gul eller röd eller vad den nu är så skulle jag lika gärna kunna köpa den.

 

Utseendet påverkar inte köpet, bara ger en extra krydda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...