Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Level One

Triton

Recommended Posts

Har precis skaffat en Level One router (FBR-1402TX) men kommer inte åt nätverket utanför mitt nätverk. Internetacessen funkar finfint men jag som ville komma åt resten av nätverket i min bostadsrättsförening...

Någon som vet hur man konfigurerar routern så man kommer ut och andra kommer åt mina utdelade mappar...?

Christian Wallin

Till att börja med borde det funka för dig att ansluta till andras tjänster. Att de inte kommer åt dig har dock sin förklaring:

Leta efter ifall det finns några DMZ inställningar på din router.

Om det gör det så speca din datorns IP som DMZ-IP. Detta gör att alla "request" till din routers IP hamnar hos din dator.

OBS! När du gör detta så stänger du också av det skydd som NAT ger din dator när du sitter bakom en brändvägg.

[inlägget ändrat 2002-10-17 13:42:24 av Crille, MVP (www.brainbench.com)]

Tack för svaret.

Jag nämnde dock inte att jag har två datorer bakom routern som också fungerar som DHCP server vilket innebär att jag inte har något fast ip-nr på datorerna utan det "sitter" på routern. Det kanske omöjliggör att jag inte kommer åt övriga datorer på nätverket (utanför min router)?

Jag har dock sett att det finns inställningar för DMZ i routern och ska testa lite med det...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...